معرفی کامل عکاسی مینیمال و چگونگی خلق یک اثر هنری

عکاسی مینیمال

عکاسی مینیمال هنری است که سادگی این جهان را بیان می کند. این سبک وسیله ای برای قدردانی از بخش های اساسی یک اثر و یافتن هنر در چیز های ساده است. برای بسیاری از مردم، مینیمالیسم آزادی است، رهایی از استرس، نگرانی، ترس. مینیمال بودن به معنای شاد بودن در حالی است که با چیزهای کمتری زندگی می کنید. شما از چیزهایی که دارید لذت می برید، حتی اگر اندک باشند. ما مینیمال بودن را مالکیت چیزهایی تعریف می کنیم که فقط برای زندگی شما اهمیت دارد.

اما چگونه می توان مینیمالیسم و هنر را برای ایجاد عکاسی مینیمال ترکیب کرد؟ با ساده نگه داشتن همه چیز، این مقاله به شما می آموزد:

  • نحوه تمرین عکاسی مینیمال
  • تکنیک های لازمی که باید برای این ژانر عکاسی رعایت کنید
  • قوی ترین عناصری که به شما در گرفتن عکس های خیره کننده مینیمالیستی کمک می کند
  • جزئیات بیشتری که باید به عنوان یک عکاس مینیمالیست بدانید

سادگی، وضوح، تنهایی: این ها ویژگی هایی هستند که به زندگی ما قدرت، شادابی و نشاط می بخشند، زیرا آن ها همچنین نشانه های هنر عالی هستند.

Richard Holloway
اصول عکاسی مینیمال

عکاسی مینیمال چیست؟

عکاسی مینیمال احساسی ترین داستان ها را در ساده ترین و تاثیرگذار ترین چیزها نشان می دهد. این ژانر هنری در دوران اخیر بسیار محبوب شده است، زیرا بسیاری از عکاسان سعی می کنند اسرار این جنبش را کشف کنند. مفهومی که عکاسی مینیمالیستی را به بهترین شکل تعریف می کند بر اساس اصل “less is more” است.

دوربین خود را بردارید و چشم های خود را روی موارد اساسی متمرکز کنید. روی ترکیبات ساده تمرکز کنید و اجازه دهید خلاقیت شما خروشان شود. گرفتن عکس از عناصر ساده آسان است، اما معنی دادن به آن ها دشوار است. هنر مینیمالیستی به این معناست: عکس گرفتن از اشیاء بی اهمیت و قرار دادن آن ها در مرکز توجه. اما برای موفقیت باید داستانی را با اشیاء ساده بیان کنید.

مانند دیگر هنر ها، شما نیاز به بینایی دارید و باید آنچه را دیگران نمی توانند ببینند، ببینید. بنابراین بیایید به سادگی تمرکز کنیم و ببینیم چگونه می توان عکاسی مینیمال را تمرین کرد.

تمرین عکاسی مینیمال

مواردی که به عنوان یک عکاس مینیمال باید در نظر بگیرید

ابتدا باید کمی تحقیق کنید و از عکاسان دیگر الهام بگیرید. با کمک رسانه های اجتماعی ما بیش از هر زمان دیگری به دیدگاه های مختلف و تماس با سایر عکاسان دسترسی داریم. این اشتباه نیست که به دنبال اطلاعات و جزئیات باشید تا مهارت های عکاسی خود را ارتقا دهید.

سادگی کلید اصلی است

سادگی و مینیمالیسم دو اصل هستند که مکمل یکدیگر هستند. به عنوان یک عکاس، یکی از بهترین کار هایی که می توانید انجام دهید این است که اجازه دهید خلاقیت شما ظاهر شود. گرفتن عکس های مینیمالیستی به معنای تمرکز روی چیز های ساده است. شما باید آن را ساده نگه دارید و بر روی چند عنصر تمرکز کنید که حداکثر تأثیر را روی عکس های شما ایجاد می کند.

اصل سادگی در عکاسی مینیمال

هر عکاسی می خواهد چشم انداز های فوق العاده ای را ثبت کند و با پس زمینه، سوژه ها و ترکیب بندی بازی کند و از نوردهی مناسب برخوردار باشد. خوب، وقتی صحبت از عکاسی مینیمال می شود، هر چه کمتر بهتر است. اغلب چیزهای ساده می توانند داستانی قوی تر از عناصر پیچیده را بیان کنند.

به دنبال تقارن باشید

یکی از موارد مهم در عکاسی مینیمال، ترکیب بندی است. به عنوان مثال دکور در عکاسی از محصول، از تاثیرگذار ترین فاکتور ها به شمار می رود. حتی اگر چند عنصر محدود دارید، باید بدانید که آن ها را به درستی قاب بندی کنید. موضوع شما نیاز به تقارن کامل دارد تا معنایی را به دست آورد.

تقارن در عکاسی مینیمال

اگر می خواهید راهی سریع برای بهبود ترکیب بندی خود بیاموزید، به شما توصیه می کنم قانون یک سوم را بیاموزید. تسلط بر این تکنیک، تصاویری جذاب را به شما ارائه می دهد، مهم نیست که از چه چیزی عکاسی می کنید.

سوژه اصلی خود را مجزا کنید

همانطور که می بینید، عکاسی مینیمال در مورد یافتن یک عنصر و جداسازی آن است. داشتن یک پس زمینه روشن به دوربین شما کمک می کند تا فقط روی سوژه شما تمرکز کند. فقط باید آن را طوری قرار دهید که به تصویر معنی دهد.

جداسازی سوژه از بقیه عناصر

می توانید سوژه خود را در وسط، در سمت راست، در سمت چپ و شاید در پایین عکس قرار دهید. زوایای مختلف را امتحان کنید و سوژه را از عناصر شلوغ جدا کنید.

فضای منفی

به بیان ساده، فضای منفی ناحیه اطراف سوژه در تصویر است. فضای منفی می تواند شامل جزئیات یا عناصر کوچکی باشد، اما اکثر عکاسان، عکاسی از فضا های خالی مانند آسمان، دریاچه، تپه و غیره را انتخاب می کنند.

فضای منفی در عکاسی مینیمال

مینیمال بودن در مورد ساده سازی پس زمینه است تا سوژه شما را به پیش زمینه بیاورد. برای دستیابی به فضای منفی کامل، باید مطمئن شوید که بین سوژه شما و تاثیر ناحیه خالی تعادل وجود دارد.


عناصر موثر در عکاسی مینیمال کدامند؟

تسلط بر هنر عکاسی مینیمالیستی به صبر و تمرین نیاز دارد. شما باید زوایای مختلف، سوژه ها، پرسپکتیو ها، رنگ ها، بافت ها و غیره را امتحان کنید. ممکن است در ابتدا متخصص نباشید، اما با ادامه یادگیری و امتحان ترکیب های مختلف به شما اطمینان می دهم که حرفه ای خواهید شد. حتی عکاسان حرفه ای هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارند. تسلیم نشوید و با جزئیات خلاقانه برخورد کنید.

1. رنگ های مکمل

من تصاویر سیاه و سفید را در عکس های مینیمالیستی بسیار توصیه می کنم، اما گاهی اوقات بازی با رنگ ها و دریافت رنگ های متضاد بسیار جالب تر است. اگر زوایا و تکنیک های مختلف را آزمایش کنید، خواهید دید که حتی اشکال یا الگو های متضاد شگفت انگیز ترین تصاویر مینیمال را برای شما به ارمغان می آورد.

تاثیر استفاده از رنگ های مکمل در عکاسی مینیمال

همچنین رنگ های روشن همیشه نقش مهمی در عکاسی ایفا خواهند کرد. از آزمایش سایه ها نترسید و به رنگ هایی که مکمل یکدیگر هستند توجه کنید.

2. بافت ها

همانطور که رنگ ها مکمل یکدیگر هستند، بافت ها نیز تکمیل کننده هم هستند. اما آیا می دانید چه چیزی عکاسی مینیمال را هنری تر می کند؟ شناخت ترکیب رنگ ها و بافت در یک تصویر. ترکیبات مینیمالیستی بر سادگی تأکید می کنند و شما باید رنگ ها و بافت های متناسب را ببینید. یک پاپ آپ ساده از رنگ یا بافت، مهارت های شما را به سطح دیگری می رساند.

بافت های مختلف در عکاسی مینیمال

عکاس تقریباً به اندازه یک نقاش بر سوژه خود کنترل دارد. او می تواند نور و سایه، فرم و فضا، الگو و بافت، حرکت و حالت و همه چیز را به جز ترکیب کنترل کند.

Andreas Feininger

اما با این حال از ترکیب هایی که چشم او را خوشحال می کند، می تواند چیزی باشکوه خلق کند.

3. خطوط و اشکال

در ادامه، عنصر دیگری که با این ژانر عکاسی همراه است معماری مینیمال است. مشاهده خطوط، اشکال و الگو های هندسی می تواند زمینه های جذابی را برای عکاسی مینیمال به شما ارائه دهد.

تکرار اشکال در عکاسی مینیمال

دیوارها، پنجره ها، پله ها همه برای عکاسی مینیمالیستی عالی هستند. سوژه های خارق العاده ای در این زمینه وجود دارد، فقط باید آن ها را ببینید. همچنین “تکرار” یک عنصر مهم مینیمال به عنوان هندسه، اشکال، خطوط و غیره است. اگر می خواهید به تصاویر خود حس انتزاعی بدهید، با این عناصر خلاقیت ایجاد کنید و تمرین کنید تا چیزی غیر عادی بدست آورید.


چگونه می توان با تمرین عکاسی مینیمال، داستانی را بیان کرد؟

هر چقدر هم که سخت به نظر برسد، داشتن مهارت در عکاسی مینیمال و دیدن جزئیاتی که تصاویر شما را زرق و برق می دهد، معنادار ترین داستان ها را ایجاد می کند. مهارت های عکاسی مینیمال خود را به سطح دیگری برسانید و با تصاویر خود داستان تعریف کنید. شما می توانید این ژانر عکاسی را در هر مکانی تمرین کنید.

داستان سرایی با عکاسی مینیمال

می توانید در شهر عکس بگیرید و مهارت های عکاسی خیابانی خود را با عکاسی مینیمال ترکیب کنید، یا می توانید در طبیعت قدم بزنید و طبیعی ترین سناریو ها را ببینید. اگر می خواهید یک داستان کامل را به دست آورید، باید عناصر خود را ادغام کرده و آن ها را با هماهنگی متحد کنید. تمام نکات ذکر شده در این مقاله را تمرین کنید و به مرور پیشرفت خود را خواهید دید.

از چه تکنیک هایی باید در عکاسی مینیمال استفاده کنم؟

هنگام عکاسی مینیمال، اکثر عکاسان از دوربین DSLR استفاده می کنند. این دوربین ها به شما کمک می کنند تا عمق میدان کاملی ایجاد کرده و با افکت “بوکه” خلاقیت به خرج دهید. با این حال می توانید با تلفن همراه عکاسی کنید زیرا استفاده از افکت بوکه ضروری نیست.

در هنگام عکاسی مینیمال باید خطوط کامل و واضحی داشته باشید. اگر از قبل یک دوربین دیجیتال دارید و خرید DSLR برای شما بسیار گران است، تلفن همراه خود را بیرون بیاورید و اجازه دهید چشمان شما از هنر های مینیمالیست استفاده کند. امروزه گوشی های هوشمند کاملاً پیشرفته و حرفه ای شده اند. با استفاده از این دستگاه ها می توانید تصاویر مورد نظر خود را بگیرید.

ایجاد بوکه در عکس

سخن آخر

عکاسی مینیمال یک ژانر ذهنی است که برای تفسیر باز است. شما فقط باید بیرون بروید و با عناصر اساسی خلاقیت ایجاد کنید. از شکل ها، بافت ها و خطوط لذت ببرید و بگذارید تخیل شما جوشان شود. تا آنجا که ممکن است مکان های مختلف را جستجو کنید و مواردی را بیابید که می تواند سبک عکاسی شما را بهبود بخشد.

با رسیدن به مرحله ای که می توانید اهمیت چیزهای ساده را مشاهده کنید، می توانید با سوژه ها، زوایا و سایر عوامل ساده تر سرگرم شوید.

منبع: wp-modula.com

مقالاتی که شاید برایتان جذاب باشد

فهرست