چگونه بنر تبلیغاتی جذاب طراحی کنیم؟ + نکات طراحی

بنر تبلیغاتی

بنر تبلیغاتی چیست؟ چگونه تبلیغات بنری جذابی طراحی کنیم؟ فاکتور های بنر استاندارد چیست؟ برای طراحی بنر چه استاندارد هایی را باید رعایت کنیم؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را با صفر تا صد تبلیغات بنری و انواع آن آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

بنر تبلیغاتی چیست؟

تبلیغات بنر (Banner advertising) مترادف با (display ads) تبلیغات نمایش است. تبلیغات بنری معمولا در صفحه هایی با ترافیک بالا در صفحات وب سایت قرار می گیرند تا به معرفی محصول یا برند بپردازند.

این بنر ها را معمولا در مکان های پر بازید سایت قرار می دهند تا چشم مخاطب به محض ورود به صفحه به آن جذب شود.

چگونه بنر جذاب طراحی کنیم؟

هنر این است که طراح به گونه ای با استفاده از عناصر طرح را جذاب کند که مخاطب به محض دیدن بدون مقاومت روی آن کلیک کند.

فاکتور های اصلی برای طراحی بنر های تبلیغاتی

1- استاندارد بودن ساختار اصلی

اصلی ترین قسمت طراحی بنر رعایت ساختار استاندارد بودن آن است؛ تبلیغات بنری علاوه بر اینکه باید از محتوای دیگر بخش های آن متمایز باشد لازم است برای رعایت استاندارد فاکتور های زیر را دارا باشد.

بنر تبلیغاتی سایت
  1. لوگو و نام برند
  2. ذکر کردن ویژگی اصلی که شما را از رقیب تان متمایز می کند.
  3. استفاده از تصاویر جذاب مرتبط با برند
  4. call to action یا cta جذاب
  5. استفاده کردن از سایز های استاندارد (728*90) (300*600) (336*280) (300*250) (320*100)

از میان 5 فاکتور ذکر شده اصلی ترین آن ها برای جذب اعتماد مخاطب و تبدیل آن به مشتری ذکر نقاط تمایز و cta است. ضمن اینکه در هنگام طراحی باید توجه داشته باشید که نام برند نزدیک لبه کادرتان باشد نه دقیقا وسط.

2- استفاده از جملات موثر

فرقی نمی کند طراحی چه نوع تبلیغی بر عهده شماست باید بدانید که نوشتن جمله ای تبلیغاتی برای جذب مخاطب به اندازه ای اهمیت دارد که باید درباره آن جداگانه توضیح دهیم و روی آن تاکید کنیم.

برای نوشتن جمله تبلیغاتی یا متن حتما از کسانی که تجربه دارند مشورت بگیرید و بی گدار به آب نزنید؛ زیرا با کوچک ترین حرکت از چشم مخاطب خواهید افتاد و به هیچ وجه دوباره نمی توانید اعتماد آن ها را جلب کنید.

3- انتخاب رنگ مناسب

بنر تبلیغات

استفاده از رنگ در طراحی بنر تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد زیرا رنگ ها از قدرت بالایی برخوردارند و شما می توانید با استفاده از رنگ ها مخاطب را به چالش بکشید.

در مقاله قبل درباره روانشانسی رنگ ها صحبت کردیم شما می توانید با مراجعه و مطالعه به آن مطلب، با استفاده از روانشناسی و تاثیر رنگ ها مخاطب را به مشتری تبدیل کنید.

برای این کار لازم است دو یا سه رنگ با کنتراست مناسب را از پالت خود بردارید تا یک طراحی مینیمال داشته باشید. استفاده از چندین رنگ در طیف های متفاوت حواس مخاطب را پرت می کند و تمرکز را از او دور می کند در نتیجه نمی تواند با شما ارتباط برقرار کند.

4- تایپوگرافی

تایپوگرافی اهمیت بسیاری برای تبلیغات بنری دارد زیرا اگر نتواند متن شما را به آسانی بخواند و با ابهام روبه رو شود قطعا روی آن کلیک نخواهد کرد و در این صورت هیچگونه ارتباطی برقرار نخواهد شد.

خصوصا در کمپین های دیجیتال مارکتینگ بهتراست از فونت های خوانا و مطالب روان به زبان عامیانه استفاده کنید تا مخاطب همواره با دیدن متن تبلیغ شما در کنار لوگو و … با شما ارتباط برقرار کند و در نگاه اول روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کند.

نکته: بلد بودن و اندازه فونت نقش به سزایی برای هدایت چشم مخاطب دارد. ضمن اینکه شما می توانید مطالب را دسته بندی کنید و با توجه به اهمیت آن از فونت ها و اندازه های متفاوت استفاده کنید.

5- سادگی

سادگی یکی از اصلی ترین فاکتور های لازم برای انواع طراحی است. تفاوتی میان نوع بنر نمی کند سادگی و استاندار های لازم برای همه بنر ها با هر مضمونی لازم است.

استفاده کردن از عناصر کم و یک دست به شما کمک می کند تا تجربه کاربری بهتری داشته باشید و در نهایت نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید.

6- استفاده از تصاویر جذاب

بنر تبلیغاتی

حتما زیاد شنیده اید که ذهن انسان تمایل بیشتری برای به یاد‌آوردن خاطرات دارد؛‌ قطعا استفاده از تصاویر، گیف و موشن گرافی با استفاده از تصاویر زیبا و جذاب شما را در ذهن مخاطب ماندگار می کند.

برای جذاب تر شدن بنر تبلیغاتی تان حتما از عکس های باکیفیت و به یاد ماندنی استفاده کنید تا در ذهن مخاطب ماندگار شوید.

نکته: این موضوع به این معنا نیست که شما هر فضای خالی را با تصاویر پر کنید؛‌ برای استفاده از تصاویر باید احتیاط کنید زیرا همانطور که تصاویر درست شما را ماندگار می کنند استفاده بی جا می تواند این عمل را برعکس کند و نتیجه نامطلوبی برای شما داشته باشد.

7- فایل طراحی شده را خروجی مناسبی بگیرید.

خروجی های JPG، PNG، GIF،HTML5 قابل بارگذاری در سایت هستند و معمولا می توانید این خروجی ها را با نرم افزار های ایلاستریتور و فتوشاپ بگیرید.

مقالاتی که شاید برایتان جذاب باشد

فهرست