قانون یک سوم در عکاسی چیست؟ نحوه استفاده و نقض آن در عکاسی

قانون یک سوم در عکاسی

آیا هر عکاس موفقی از قانون یک سوم پیروی می کند؟ قطعا، نه. اما، هر مهارت یا هنری بر پایه و اساس خاصی بنا شده است و درک و تسلط بر آن ها برای بهبود توانایی های شما مهم است. وقتی صحبت از تقویت مهارت های اساسی می شود، تمرین و تکرار قدم اول است. زیرا، تمرین و تکرار، منجر به تقویت حافظه و ایجاد اعتماد در شما می شود که در نهایت به یک غریزه برای کارکردن و آنچه در عکاسی نیاز است، تبدیل می شود. در این مقاله، قصد داریم در مورد این که قانون یک سوم در عکاسی چیست؟ و در کجا می توان آن را استفاده یا حتی آن را نقض کرد، صحبت کنیم. برای درک این موضوع با ما همراه باشید.

این واقعاً یک قانون نیست. این بیشتر یک دستورالعمل یا بهترین عمل است.” “هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، بیشتر در ذهن شما جا می گیرد.

Shawn Ingersoll

قانون یک سوم در عکاسی چیست؟

در حالی که اشکال دیگر ترکیب بندی وجود دارد. اما، استفاده از قانون یک سوم به طور کلی منجر به گرفتن عکس های جذاب و خوب می شود. بنابراین، استفاده از قانون یک سوم در عکاسی تنها یک دستورالعمل برای بهتر عمل کردن است. طبق این دستورالعمل، عکاس سوژه را در یک سوم چپ یا راست تصویر قرار می دهد و دو سوم دیگر را محیط قرار می دهد.

استفاده از قانون یک سوم در عکاسی

اقدامات لازم برای درک بهتر آن

از آنجایی که با تمرین هر چیزی می تواند (مانند یک رفتار روزانه) در ما نهادینه شود، برای درک بهتر آن با محیط ارتباط برقرار کنید. اگر با تصاویری که در اطراف خود می بینید، ارتباط داشته باشید. می توانید به راحتی [قانون یک سوم] را درک کنید.

همچنین، شما می توانید در اکثر دوربین ها و حتی تلفن های همراه خود این تنظیمات را انتخاب کنید. همچنین، یک عکس یا حتی منظره یاب دوربین خود را با استفاده از خطوط افقی و عمودی به نه منطقه مساوی تقسیم کنید، این شبکه قانون یک سوم شما را تشکیل می دهد.

نکته: برای افرادی که تازه شروع به کار می کنند، استفاده از یک ابزار جانبی مانند ویرایشگر های عکس می تواند در جهت درک بهتر قانون یک سوم در عکاسی فوق العاده مفید باشد.

در قانون یک سوم نه مستطیل یکسان دارید،” همه آن ها یک اندازه هستند و سه در سه (سه ردیف، سه ستون). این بدان معناست که گوشه های مستطیل مرکزی نقاط تقاطع در شبکه شما هستند که می توانید نقطه کانونی عکس خود را در آن قرار دهید. این قانون یک سوم نامیده می شود. همچنین، استفاده از آن می تواند به شما چهار مورد متقابل بدهد که با آن ها عناصر مهم یک عکس را هدف قرار دهید. این به شما کمک می کند تا سوژه اصلی خود را با فضای منفی در عکس خود متعادل کنید تا یک ترکیب عکاسی موثر ایجاد کنید که چشم بیننده را به خود جلب کند.

Shawn Ingersoll

نحوه استفاده از قانون یک سوم

استفاده مکرر و عملی از قانون یک سوم در عکاسی بهترین راه برای درک آن و تقویت مهارت های خود است. در برخی از نقاط، خطوط شبکه و نقاط متقاطع آن ها در مغز شما ریشه دوانده است. در اینجا چند نکته از نظرات متخصصان عکاسی وجود دارد که می تواند شما را در مسیر درست هدایت کند. این شامل:

1. Khara Plicanic پیشنهاد می کند: با شبکه یک سوم قانون دوربین خود تمرین کنید: “آن را روشن کنید تا بتوانید ببینید در حال انجام چه کاری هستید” ، “در نهایت، آن را احساس می کنید (درک می کنید)”

با تنظیمات دوربین تلفن همراه خود شروع کنید.

2. عکاسی میدانی انجام دهید:Anna Goellner، عکاس مجالس عروسی، می گوید:” به پارک یا جایی بروید و سعی کنید 10 عکس خوب با الگوی مدل یک سوم بگیرید. ” “هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، بیشتر در ذهن شما جا می گیرد.”

3. تمرکز خود را روی چشم ها نگه دارید: «قبل از عکاسی، جایی را که می خواهید نقطه تمرکز شما وجود داشته باشد، انتخاب کنید. Carli Davidson، نویسنده و عکاس حیوانات می گوید: “من همیشه به دنبال چشم ها هستم.”

نقض قانون یک سوم در عکاسی

در بخش قبل در مورد نحوه استفاده از قانون یک سوم صحبت کردیم. اما، در اینجا چند مثال وجود دارد که نشان می دهد در کجا و چه زمانی متخصصان مجرب این تکنیک را استفاده نمی کنند و آن را نقض می کنند. موارد عدم استفاده یا نقض قانون یک سوم در عکاسی شامل:

پر کردن قاب: “پر کردن قاب تصویر واقعاً جالب است. وقتی قسمت های الزامی از یک تصویر کاملاً در کادر نیستند، یا وقتی موضوعی وجود دارد که بسیار در پیش زمینه قاب است”، مدیر هنری و عکاس Alex Tan می گوید: “من فکر می کنم این ها مناطقی هستند که می توانید قانون یک سوم را دور بریزید. به عنوان مثال، من اخیراً به پرتره افرادی که کاملاً مرکزیت دارند، روی آورده ام. “

برجسته کردن سوژه: عکاس Derek Boyd پیشنهاد می کند: “اگر سوژه مورد نظر شما واقعاً بخش کوچکی از تصویر خواهد بود،” گاهی اوقات بهترین راه برای برجسته کردن آن ها این است که قانون یک سوم را زیر پا بگذارید و آن ها را تقریباً در مرکز کادر تصویر قرار دهید.”

ممکن است بخواهید سبک ترکیب بندی متفاوتی را امتحان کنید: “گرفتن یک عکس به شکل حرف Z جریان زیبایی را ایجاد می کند. زیرا شما به طور طبیعی یک صفحه را می خوانید.” Sarah Aagesen، می گوید: “تصور این است که این شما را از چپ به راست می کشاند. سپس از طریق تصویر به پایین و دوباره به عقب برمی گردید.”

Derek Boyd پیشنهاد می کند: “با مرکز سوژه خود یک عکس بگیرید، یکی را با آن ها در بالا سمت راست و دیگری را با آن ها در بالا سمت چپ بگیرید.” “حتی اگر فکر می کنید که در اولین عکس به آن رسیدید، همیشه باید دو یا سه تای دیگر را بگیرید. شما می توانید بعداً انتخاب کنید کدام یک بهتر است. “

در هنگام برجسته کردن سوژه آن را در مرکز قرار دهید.

استفاده از قانون یک سوم در عکاسی با ویرایش گر

گاهی اوقات سوژه ها برای عکاسی فقط یک بار تکرار می شوند و نمی توانید به عقب برگردید و دقیقاً همان لحظه را دوباره عکس بگیرید. بنابراین، لازم نیست در همان لحظه عکاسی، قانون یک سوم را به کار بگیرید. پس به طور معمول عکس بگیرید.

به این نکته توجه داشته باشید که گرفتن یک عکس معمولی خیلی هم بد نیست. چون همان عکس مثلاً معمولی می تواند اطلاعات بصری بیشتری در مورد صحنه به شما بدهد. پس، در ابتدا لازم نیست خیلی در مورد اجرای قانون یک سوم در عکاسی دقت کنید. خوشبختانه، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و حضور دوربین های دیجیتال و نرم افزار های ثانویه (نرم افزار های ادیت عکس) شما می توانید پس از عکاسی برای ایجاد قانون یک سوم در عکس اقدام کنید.

من برای ویرایش سریع از Adobe Lightroom استفاده می کنم. من عکس را در نرم افزار Adobe Lightroom قرار می دهم و قسمت های دلخواه را برش می دهم. من نحوه عملکرد عناصر مختلف را می بینم و با قانون یک سوم خود، آن را ویرایش می کنم. نرم افزارAdobe Lightroom برای ویرایش تصاویر عالی است.

Carli Davidson

سخن آخر

روی نحوه تکرار و نحوه استفاده از قانون یک سوم کار کنید. همانطور که ویرایش می کنید، یک بار دیگر خود را آموزش دهید. در ابتدا، ممکن است برای تشخیص عکس هایی که با قانون یک سوم کار می کنند، مشکل داشته باشید. اما، با تمرین می توانید به چیزی برسید که شما حتی به آن فکر نمی کنید. شما فقط می دانید کار را انجام داده اید. اما، در نهایت چشم و مخاطبان از شما تشکر خواهند کرد.

منبع:

www.adobe.com

مقالاتی که شاید برایتان جذاب باشد

فهرست