دنیای بازی ها پر از شخصیت های عجیب و غریب و شگفت انگیز است. همه یک شخصیت بازی ویدیویی مورد علاقه دارند، درست است؟ از لارا کرافت گرفته تا مستر چیف، مسلماً هیچ راهی بهتر از حضور در یک بازی با قهرمان اصلی (یا یک شرور اصلی) برای غرق شدن در یک بازی وجود ندارد. در اینجا 11 تا از بهترین طراحی شخصیت بازی های ویدیویی و اینکه چرا آن ها همچنان برنده نمایش هستند، آورده شده است. خلاقیت های زیر مهارت های هنری سهبعدی چشمگیر و برخی از تکنیک های هوشمندانه طراحی شخصیت را ترکیب میکنند.
Trico – The Last Guardian
در حالی که شخصیت شما در آخرین نگهبان فومیتو اوئدا پسری است که نامش فاش نشده است، ستاره نمایش تریکو است، یک نوزاد غول پیکر نیمه پرنده و نیمه پستاندار که شما سعی می کنید او را به امنیت راهنمایی کنید. تریکو بسیار قدرتمند و در عین حال بد و آسیب پذیر است و به راحتی می ترسد، مراقبت زیادی می طلبد و می تواند به شدت بین کاملاً آرام و کاملاً خشمگین تغییر کند.
تریکو را می توان به انجام برخی اقدامات تشویق کرد، اما مانند گله کردن یک بچه گربه ده تنی است. او شخصیت خاص خود را دارد و اغلب با وظایفی که می خواهید انجام دهید در تضاد است، او شما را به حواس پرتی سوق می دهد، اما در نهایت باعث می شود موفقیت بیشتر احساس شود. به هر حال تریکوی دوست داشتنی و عجیب و غریب در لیست ما بهترین طراحی شخصیت بازی است!
Abe – Oddworld
وقتی برای اولین بار با آبه آشنا شدیم، ظاهر خنده دار و صدای ضعیف او باعث می شود که او برای ماموریت خود آماده به نظر برسد. خنده دار، حیله گر و قدرت غیرقابل انکار، این کنار هم قرار گرفتن شگفت انگیز ظاهر با توانایی ها چیزی است که به بازیکن انگیزه می دهد تا بازی را ادامه دهد.
Lara Croft – Rise of the Tomb Raider
لارا کرافت یک قدم تازه از طراحی شخصیت مرد محور در Tomb Raider اصلی فاصله دارد، اما همچنان حقایق جهانی را که او را نمادین میکند، حفظ کرده است. او بدون توانایی های ژیمناستیک و کمربند کاربردی اش هیچ چیز نخواهد بود.
Alyx Vance – Half-life 2
بر اساس ظاهر بازیگر جمیل مولن، طراحی Alyx به طرز چشمگیری عجیب بود. شبیه به تکامل لارا کرافت، Alyx به عنوان یک شخصیت به خوبی طراحی شده و فردگرا است تا جنسیت محور.
Vaas Montenegro – Far Cry 3
احاطه شدن توسط مواد مخدر، اسلحه و بهشت این شخصیت 2012 را کمی دیوانه کرده است. اگرچه او هرگز مستقیماً در بازی دیده نمی شود، صحنه های کاتشده اش از بهترین بازی ها و به یاد ماندنی ترین صحنه ها هستند. با ترکیب کار عالی دوربین اول شخص، او واقعاً نمونه فوق العاده ای از مردی بود که نمی خواهید با او درگیر شوید. اگر بخواهم روراست باشم واس مونته نگرو در نظر شخصی من هم یکی از بهترین طراحی شخصیت بازی است.
GlaDOS – Portal series
تنها کاری که او می خواهد انجام دهد این است که آزمایش را ادامه دهد. او آن را چیز بدی نمی داند و نمی تواند بفهمد که چرا شما، آزمایش شونده، نمی خواهید تا پایان زمان در یک مرکز تحقیقاتی محبوس بمانید. شما نمی توانید در حالی که به دروغ های او گوش می دهید برای او متاسف نباشید و فریب او را بخورید تا شما را در آنجا نگه دارد.
Master Chief and Cortana – Halo series
Halo (2001) بازی ای بود که روز های اولیه ایکس باکس مایکروسافت را تعریف کرد و از آن زمان تا کنون ادامه داشته است. داستان به خوبی شخصیت هایش است و بانجی دو شخصیت کلاسیک را خلق کرد: مستر چیف، سرباز اسپارتایی که نبرد علیه Covenant Armada را رهبری میکند و کورتانا، هوش مصنوعی تیز هوشی که رئیس را در بازی ها راهنمایی می کند.
این شوخی آن ها و رابطه در حال توسعه آن ها است که آن ها را به یکی از نمادین ترین شخصیت های بازی تبدیل می کند.
Joel and Ellie – The Last of Us
این بازی (2013) بهترین شخصیت پردازی را در یک بازی ویدیویی یا در هر رسانه ای دارد، رابطه بین جوئل و الی به قدری خوب اجرا شده است که این بازی تقریباً تا حد امکان به بازی کردن یک فیلم نزدیک است.
الی به طور خاص برای نزدیک ماندن به بازیکن و تکرار تجربه آن ها در دنیای بازی طراحی شده است. این طرح همچنین برای تقویت رابطه بین الی و جوئل ساخته شده است، زیرا او ساخته شده است تا جوئل را در صورت نیاز پوشش دهد، در حالی که او به طور طبیعی بازوی خود را دور او قرار می دهد و رابطه ای بین این دو ایجاد می کند.
Prince of Persia – The Sands of Time
The Sands of Time (2003) انیمیشن و شخصیت پردازی فوق العاده ای را ارائه می کرد که احساس آن شبیه به یک کارتون جالب بود. این امر به ویژه با چابکی شگفت انگیز شاهزاده در بازی برجسته شد و بازیکن را مجبور کرد از راه های جدیدی برای رسیدن از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده کند.
Ida and Ro – Monument Valley 2
Monument Valley اصلی ما را با تعاملاتش بین آیدا و توتم مجذوب کرد، و در حالی که توتم در نسخه جدید تر Monument Valley 2 ظاهر می شود، این گردش بیشتر بر رابطه بین آیدا و مادرش، رو، تمرکز دارد که به دخترش می آموزد که چگونه در دنیای عجیب و غریب بازی حرکت کند و ضربات احساسی جدید زیادی به بازی می دهد.
Mario – Super Mario Bros
ما نمی توانستیم بدون اشاره به ماریو در مورد شخصیت های بازی های ویدیویی صحبت کنیم. شخصیت ماریو که به گونه ای طراحی شده است تا درک بازی را برای بازیکنان جدید آسان کند، با استفاده از ویژگی های طراحی ظریف برای رسیدن به این هدف، طرفداران را درگیر و هیجان زده کند. به عنوان مثال، کوچک کردن ماریو به طوری که او می تواند بزرگ شود که باعث می شود بازیکنان احساس رضایت بیشتری داشته باشند.
ماریو از زمانی که برای اولین بار در سال 1981 صفحه نمایش کامپیوتر ما را زیبا کرد، تکرار های زیادی را پشت سر گذاشته است، اما نسخه اصلی 8 بیتی همچنان مورد علاقه ماست.
امیدواریم این مقاله برای شما جالب بوده باشد. اگر به چنین موضوعاتی علاقه دارید، توصیه می کنیم پست دیگر ما در مورد بهترین طراحی بازی را بررسی کنید.
منبع: creativebloq