از آنجایی که “هنر بازی” یک زمینه نسبتاً جدید است، مردم تصورات غلط زیادی درباره آنچه که یک هنرمند بازی در واقع انجام می دهد، دارند. ما تلاش خود را خواهیم کرد تا اصول این شغل را در این پست را به شما ارائه دهیم. طراحی هنری نفسگیر برای بازی ها به صورت روزمره می تواند یک کار کاملاً پردرآمد باشد. برای بسیاری حتی ممکن است یک رویا باشد.
صنعت بازی (و صنعت هنر دیجیتال) در سطح جهانی در حال رشد است. این بدان معنی است که رویای هنرمند بازی بودن بیش از هر زمان دیگری واقعی است. قبل از اینکه عمیقاً به تحقق بخشیدن به این رویا بپردازید، ممکن است از خود بپرسید، یک هنرمند بازی در واقع چه کاری انجام می دهد؟
درباره هنر بازی و هنرمند بازی
هنر بازی یک امتیاز فروش عظیم برای بازی ها است. هنر و تصاویر بازی اولین چیزی است که از یک بازی به چشم می آید. برای بسیاری از بازی ها، این دو مورد نقطه اصلی فروش هستند. مسلماً هنر بازی به اندازه گیم پلی مهم است. یک بازی بدون هنر در نهایت شبیه DOS های سنتی یا بازی های مبتنی بر متن است، اما حتی آن هایی که از نظر زیبایی از آن ها استفاده می شود. بدون مجموعه مهارت هنری و هنرمندان بازی نمی توان از معماری (یا طراحی فلت) استفاده کرد.
بنابراین، هنرمند های بازی برای فرآیند خلق بازی ها بسیار مهم هستند. آن ها مسئول ایجاد هنر 2D یا 3D برای عناصر بصری در بازی های ویدیویی هستند. آن ها روی اجزایی از جمله شخصیت ها، بافت ها، رنگ ها، نور، اشیاء و محیط کار می کنند. اگرچه این رشته به مهارت های هنری دیجیتال بسیار متکی است، اما طراحی دستی سنتی هنوز مهارت مهمی برای بسیاری از کار ها است.
هنرمندان بازی چگونه بازی را تصور و تجسم می کنند. آن ها رنگ ها را انتخاب می کنند، شخصیت ها را طراحی می کنند، بافت ها را ایجاد می کنند و مفاهیمی را برای سطح ایجاد می کنند. آن ها همچنین می توانند روی مواد تبلیغاتی و طراحی وب سایت ها برای جذب بازیکنان بیشتر کار کنند.
کار یک هنرمند بر اساس تخصصش، با سایر هنرمندان بازی متفاوت است. این تخصص ها کاملاً منحصر به یکدیگر نیستند. برخی از کار ها ممکن است به ترکیبی از مهارت های مختلف نیاز داشته باشند. هنرمندان بازی همچنین می توانند ترکیبی از مهارت ها را یاد بگیرند و تخصص بگیرند. استودیو های بزرگ متخصصان فوق العاده فنی را ترجیح می دهند، در حالی که کوچکتر ها به متخصصان عمومی نیاز دارند.
هنرمند دو بعدی یا سه بعدی بازی
یکی از زمینه های اصلی تخصص برای هنرمندان هنر دو بعدی و سه بعدی است که به مجموعه ها و ابزار های متفاوتی نیاز دارد. به همین دلایل، هنرمندان می توانند در هنر 2D یا 3D تخصص بگیرند.
هنر سه بعدی تقریباً به طور قطع تقاضای بیشتری دارد. تکامل گرافیک رایانه ای و نرم افزار طراحی و انیمیشن منجر به این شده است که سه بعدی رسانه استاندارد باشد. بسیاری از گیمر ها و مصرف کنندگان هنوز هنر دو بعدی را بسیار جذاب می دانند، با این حال، صنایع قطعاً تحت سلطه هنر سه بعدی هستند. این تقریباً قطعاً ادامه خواهد داشت، زیرا فن آوری های جدید مانند VR و AR نیز وابستگی زیادی به هنر سه بعدی دارند.
دو بعدی
بیشتر هنرمندان 2D روی بازی های 2 بعدی کار می کنند. کار آن ها شامل کشیدن روح و بافت برای شخصیت ها، محیط ها، جلوه ها و موارد دیگر است. برای بازی های سه بعدی نیز به هنرمندان 2 بعدی نیاز است. آن ها می توانند بر روی بافت برای مدل های سه بعدی و همچنین عناصر UD 2D در بازی کار کنند. هنر مفهومی برای هنر سه بعدی اغلب ابتدا به صورت 2 بعدی ترسیم و تجسم می شود.
هنرمندان 2D از نرم افزار هایی مانند Photoshop یا GIMP برای ایجاد گرافیک بازی استفاده می کنند. در حالی که برخی از ماوس سنتی استفاده می کنند، برخی دیگر ترجیح می دهند از تبلت های نقاشی استفاده کنند. گول نخورید، هر دو روش نیاز به آموزش و تمرین دارد. هیچ یک از این روش ها دقیقاً همان نقاشی با مداد و کاغذ نیست.
انیمیشن دو بعدی گاهی فریم به فریم انجام می شود که می تواند به معنای ترسیم جداگانه هر فریم باشد. در مواقع دیگر، با استفاده از اسکلت های دو بعدی و تویزینگ ایجاد می شود.
سه بعدی
هنرمندان سه بعدی می توانند مسئولیت های متنوعی را بر عهده داشته باشند. آن ها می توانند مسئول مدل سازی، تقلب، انیمیشن یا جلوه ها باشند. همچنین ممکن است ویژگی آن ها در شخصیت ها، محیط ها، نورپردازی یا لوازم جانبی مشخص باشد. ابزار ها و مهارت هایی که هنرمندان سه بعدی به آن نیاز دارند بستگی زیادی به تخصص آن ها دارد.
هنرمند مدل سازی سه بعدی بازی
مدل ساز های سه بعدی مسئولیت دارایی های هنری فردی در بازی های سه بعدی را بر عهده دارند. آن ها با استفاده از نرم افزار های مدل سازی مانند 3DS Max و Blender مدل های سه بعدی ایجاد می کنند. آن ها معمولا بیشتر از همه روی موارد خاصی مانند شخصیت ها، محیط ها یا وسایل جانبی کار می کنند و تمرکز دارند. هنرمندان شخصیت به آناتومی علاقه مند و آگاه هستند. آن ها می توانند انسان های واقعگرا تر، حیوانات با سبک های خاص یا هیولا های خارق العاده ایجاد کنند.
هنرمندان محیط زیست یا سازندگان لوازم جانبی تمایل دارند که به تصویر کلی نگاه کنند. آن ها مناظر را با الهام از زیبا ترین مکان های روی زمین طراحی می کنند. آن ها تمام قطعات مورد نیاز برای ایجاد احساس طبیعی و شبیه به محیط را ایجاد می کنند. این می تواند شامل مبلمان، پوشش گیاهی و موارد مشابه باشد.
سطح جزئیاتی که یک مدل ساز در آن کار می کند می تواند متفاوت باشد. برخی ممکن است در ایجاد جزئیات صورت مانند حالت ها برای انسان و سایر موجودات تخصص داشته باشند. بقیه ممکن است در عوض در هنر های کم پلی تخصص داشته باشند.
انیماتور بازی
انیماتورها مسئول زندگی و پویایی شخصیت های ایستا هستند. هدف از انیمیشن اغلب ارائه واقع گرایی و بهبود تجربه تعامل با بازی است. یک محیط ثابت و شخصیت ها می توانند به سرعت خسته کننده شوند. انیمیشن می تواند احساسات را به هر صحنه یا شخصیتی اضافه کند. از نرم افزار های مدل سازی سه بعدی مانند 3DS Max ،Maya و Blender نیز برای انیمیشن استفاده می شود.
تقلب فرآیند ایجاد ارتباط بین اشیاء برای آسان سازی متحرک سازی آن هاست. یک نمونه معمول ایجاد ساختار اسکلتی برای شخصیت های انسانی است. این باعث می شود انیمیشن های طبیعی مانند چرخه های پیاده روی، جمع آوری وسایل و تاب دادن شمشیر امکان پذیر باشد. این یک فرآیند کلیدی است که هنرمندان همیشه به آن نیاز دارند.
برای مطالعه بیشتر:
همچنین ممکن است انیماتور ها روی انیمیشن صورت کار کنند که برای داستان پردازی و انتقال احساسات مهم است. این برای بازی هایی با داستان سنگین و برازنده مهم است. انیمیشن اغلب از فیزیک و زندگی واقعی الهام گرفته شده است. انیماتور ها نحوه حرکت انسان و حیوانات را مطالعه می کنند و آن را به شخصیت های بازی انیمیشن خود ترجمه می کنند.
هنرمند جلوه های جزئیات بازی
هنرمندان جلوه های جزئیات کار بسیار منحصر به فردی دارند. آن ها جلوه های ویژه ای را برای بازی ها ایجاد می کنند، از جرقه هایی که روی شمشیر پرواز می کنند تا انفجار های عظیم یا گرد و غباری که هنگام برخورد بوت از زمین بلند می شود. جلوه هایی که هنرمند روی کمک به بازخورد بازیکن کار می کند. وقتی بازیکنی هیولا را شکست می دهد، احساس واقعی یا رضایت بخشی نمی کند مگر اینکه جرقه ای پرواز کند. یک لحظه قدرتمند در یک بازی می تواند به دلیل کمبود بازخورد و تأثیرات خراب شود.
هنرمندان جلوه های گوناگونی با موتور های بازی بسیار کار می کنند، زیرا موتور ها دارای ابزار های داخلی قدرتمندی برای ایجاد و تغییر جلوه ها هستند. آن ها از نرم افزار های گرافیکی 2D مانند Photoshop برای ایجاد بافت برای جلوه ها، استفاده می کنند.
هنرمند مفهومی بازی
هنرمندان مفهومی، مفاهیم یا ایده های اولیه را در مورد اینکه هنر نهایی بازی چگونه است، تجسم و ارائه می دهند. ایجاد دارایی های هنری نهایی برای بازی ها فرآیند دشواری است. هنر مفهومی به تصمیم گیری در مورد ظاهر و مضمون نهایی هنر قبل از ایجاد دارایی واقعی کمک می کند.
هنرمندان مفهومی چندین مضمون و سبک را کشف می کنند. این به تصمیم گیری جهت هنر کمک می کند. سپس این مفاهیم به عنوان مرجعی برای دارایی های هنری نهایی استفاده می شوند، خواه دو بعدی باشند یا سه بعدی. هنرمندان مفهومی استاد تصویرگری و هنر های سنتی و نقاشی هستند. آن ها ممکن است از یک بوم سنتی برای طراحی استفاده کنند یا از نرم افزار های دو بعدی مانند فتوشاپ.
کارگردان هنری
این بیشتر برای هنرمندان با تجربه نقش پیشرفته ای دارد. کارگردانان هنری چشم اندازی از طراحی بصری بازی دارند. آن ها مسئول همه هنرمندان دیگر هستند و به آن ها کمک می کنند تا این دیدگاه را زنده کنند. آن ها مسئول لحن کلی تصاویر هستند که احتمالاً شامل پالت های رنگی، نورپردازی و سبک هنری است.
مسئولیت آن ها داشتن بینشی متناسب با طراحی بازی است و این کار بازیکنان را تحت تأثیر قرار داده و می کند. آن ها اطمینان حاصل می کنند که همه آثار هنری با موضوع مطابقت دارند و هیچ چیز بی جا احساس نمی شود. یک مدیر هنری نیز باید نقاط قوت و استعداد کل تیم را درک کند. آن ها باید بیشترین تلاش را از تیم خود برای موفقیت انجام دهند.
سخن آخر
لازم به یادآوری است که بین تخصص های مختلف هنر بازی تداخل زیادی وجود دارد. یک هنرمند می تواند در مدل سازی سه بعدی مهارت داشته باشد و از طریق انیمیشن از این مهارت پشتیبانی کند. آن ها همچنین ممکن است با استفاده از مهارت های دو بعدی خود بافت ایجاد کنند. توسعه بازی، به طور کلی، یک زمینه چند رشته ای است.
بله، چیز های زیادی برای یادگیری وجود دارد، اما همچنین فرصت های خوبی برای همکاری با دیگران فراهم می کند. یافتن افرادی که نقاط قوت شما را با افرادشان تکمیل کنند، می تواند چشمگیر ترین پروژه ها باشد. بهترین راه برای یادگیری یافتن افراد دیگر برای کار است. امیدواریم این پست برای شما مفید بوده باشد، موفق باشید.
منبع: mages.edu.sg