29 نکته کاربردی برای طراحی شخصیت- قسمت دوم

داستانی در لایه ی داستان اصلی در طراحی شخصیت

این مقاله ادامه ی مقاله 27 نکته مهم برای خلق شخصیت -قسمت اول است.

این مقاله ترجمه مقاله 27 top character design tips می باشد.

طراحی شخصیت
طراحی شخصیت

16. در طراحی شخصیت تمام زوایا را در نظر بگیرید

بسته به آنچه برای طراحی شخصیت خود برنامه ریزی کرده اید، ممکن است لازم باشد شخصیت از همه جهات نمایش داده شود.

یک شخصیت به ظاهر تخت اگر کنار شما اگر از کنار دیده شود، می تواند شخصیتی کاملا جدید به خود بگیرد، مثلا یک شکم خیلی بزرگ داشته باشد.

در کارگاه طراحی شخصیت پیکتوپلاسما 2019 جرویس و ریلا الکساندر از شرکت کنندگان خواستند تا شخصیت خود را در ژست هایی که توسط سایر شرکت کنندگان برگزار می شود، به سبک جدیدی طراحی کنند.

اگر قصد دارید آن را به یک کارتون تبدیل کنید، یک هیلدا لالوک پیرسون یا یک لاک پشت پیرسون نه تنها باید از همه جهات منطقی باشد، بلکه باید خوب هم به نظر برسد و باید سعی کنید از برنامه ساخت انیمیشن فوق العاده ای استفاده کنید که دقت کار شما را بالا ببرد.

چگونه هیلدا را ازپشت سر بکشیم؟ بدون اینکه موهایش روحش را ببلعد. چطور است موها را زیر پالتو ببریم. نبردی طولانی با ظاهر بینی او…

اینها همه مسائلی بود که پیرسون هنگام طراحی شخصیت خود باید با آن کنار می آمد.

همه مشکلات در نهایت با راه حل های طراحی حل شد.

17. خلق شخصیتتان 3 بعدی باشد

شخصیت ماریو قارچ خور 2d و 3d
شخصیت ماریو قارچ خور 2d و 3d

اگر شخصیت شما قرار است در دنیا ی سه بعدی، به عنوان یک انیمیشن یا حتی به عنوان یک اسباب بازی وجود داشته باشد، کارکردن روی قد، وزن و شکل فیزیکی آن مهم است.

روش دیگر، یک قدم جلوتر بروید و یک مدل ایجاد کنید.

الکساندر می گوید: حتی اگر شخصی نباشید که به صورت 3 بعدی کار کند، می توانید با تبدیل شخصیت خود به 3 بعدی چیزهای زیادی یاد بگیرید.

این قسمت اصلی فرآیندی است که دانشجویان در آکادمی پیکتوپلاسما دنبال می کنند.

18.رنگ ها را به دقت انتخاب کنید

رنگ ها می توانند به ارتباط شخصیت یک کاراکتر کمک کنند.

به طور معمول رنگ های تیره مانند سیاه، بنفش و خاکستری، بدخواهانی را با نیات بد به تصویر می کشند.

درحالیکه رنگ های روشن مانند آبی، سفید و صورتی بیانگر بی گناهی و خلوص است.

رنگ قرمز و زرد در طراحی جلد کتاب های طنز می تواند به نوعی به ویژگی های قهرمان در طراحی شخصیت کمک کنند.

کیو رام می گوید: برای انتخاب رنگ های موثر، درک قوانین اساسی رنگ مهم است.

با رنگ های اصلی، ثانویه و دسته ی سوم آشنا شوید.

یک روش برای ساخت یک پالت رنگی خوب و تاثیرگذار، انتخاب دو رنگ مکمل و کار با آن ها در یک طرح رنگی تک رنگ است.

شما بالانس رنگی دارید، چون استفاده از رنگ های مکمل باعث ایجاد پویایی در طراحی شما می شود. در حالیکه رنگ های تک رنگ سکون و آرامش به وجود می آورند.

شما همچنین می توانید یک طرح 3 رنگی را امتحان کنید. به عنوان مثال ( بنفش، نارنجی، زرد) و سپس با یک تک رنگ از همان رنگ ها کار کنید.

این کار برنامه ریزی و مهارت بیشتری می طلبد، تا کارتان خوب شود. اگر به تازگی شروع به رنگ آمیزی کرده اید، سعی کنید ساده آن را انجام دهید.

19. موها را فراموش نکنید

طراحی مو
نقش مو در طراحی شخصیت

آرام می گوید: “قبلا از کشیدن مو نفرت داشتم اما حالا عاشق این کار هستم. قبلا مشاهده کردن تمام جزئیات و جهت موها را کاری خسته کننده می دیدم. اما امروز بیشتر به عنوان یک شکل بزرگ و ارگانیک می بینم، مانند پرچم که در باد حرکت شخصیت را نشان می دهد.”

با ایجاد یک شکل بزرگ شروع کنید و بعد آن را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. در حالیکه به محل تقسیم مو و محل خط مو فکر می کنید. هر خط باید به تعیین حجم، شکل و جهت مو کمک کند.

آموزش طراحی مو

20. سایر اجزای مرتبط را اضافه کنید

وسایل و لباس می تواند به خصوصیات شخصیت تاکید کند.

به عنوان مثال لباس های نامناسب می تواند برای شخصیت های ضعیف و استفاده از الماس و حباب می تواند برای افراد غنی بی مزه استفاده شود.

لوازم جانبی همچنین می تواند الحاقات واقعی تر از شخصیت شما را نشان دهد. برای مثال: طوطی روی شانه دزد دریایی یا یک کرم در جمجمه یک روح.

21. در طراحی شخصیت بر حالت چهره متمرکز شوید

حالات چهره
نقش حالات چهره در یک شخصیت

عباراتی که طیف احساسی یک شخصیت را نشان می دهد و فرازو نشیب های آن را به تصویر می کشد، شخصیت شما را بیش از پیش گوشت می بخشد.

احساسات یک شخص بسته به شخصیت آن ممکن است خاموش و مبهم یا انفجاری و به شدت اغراق آمیز باشد.

کیو رام می گوید: “حالا که از اصول طراحی چهره اطلاع دارید، با بیان شخصیت بازی کنید.”

از آینه استفاده کنید تا حالت چهره تان را بخوانید و متوجه تغییرات ظریف آن شوید. برای نشان دادن احساسات، ابروها را به هم نزدیک و ازهم دور کنید. از تقارن صورت خودداری کنید. دهان همیشه قسمت دوست داشتنی طراحی است و به نقاشی جان می بخشد. برای ایجاد تفاوت های ظری ف به سر شیب دهید.

نمونه های کلاسیک عبارات اغراق آمیز را می توان در کارهای افسانه ای یافت.

22. برای شخصیت تان اهدافی مشخص کنید

نیروی محرک شخصیت هدف یا خواسته ای است که برای رسیدن به آن تلاش می کند. می تواند چیزی باشد که شخصیت تان آن را از دست داده. مثلا ثروت، نامزد، حل یک رمز و راز ماجرایی که شخصیت شما از آن رنج می برد. این ها می تواند به انگیزه ی چشمگیر در پشت داستان کمک کند.

اغلب ناقص بودن یا نقص در یک شخصیت آن را هیجان انگیز می کند.

23. یک داستان در پشت داستان تان بسازید

پری دریایی که ترسیده
در پس هر ماجرا داستانی بسازید پری دریایی که ترسیده ولی علت ان را نمی دانیم

اگر قصد دارید از شخصیتی که خلق می کنید در کارتون ها و انیمیشن استفاده کنید، شاخ و برگ دادن به داستان تان مسئله ی مهم وحیاتی برای شماست.

مثلا اینکه علت این پدیده چیست؟ یا این رفتار از کجا ناشی می شود و چطور به وجود آمده است؟

یا هر رویدادی که زندگی طبیعی شخصیت شما را تغییر داده باشد. این ها به شما کمک می کند تا از استحکام و اعتقاد شخصیت تان حمایت کنید.

گاهی روایت داستان یک شخصیت می تواند از ماجراهای کنونی آن جالب تر باشد.

کیو رام توصیه می کند: “اگر برای استحکام بخشیدن به شخصیت مشکل دارید، سعی کنید در یک موقعیت خاص به آنها فکر کنید.”

قبل از اینکه به سراغ طراحی بروید، از داستان برای فکر کردن به احساساتی که شخصیت شما تجربه می کند، استفاده کنید. سپس جزئیات را به آن اضافه کنید. در این زمان خیره شدن به یک کاغذ خالی کمک بزرگی به شما می کند و علاوه بر آن سرگرم کننده تر است.

24. یادتان باشد همه چیز صورت نیست

نقاشی یوکای دو
نقاشی یوکای دو استفاده از دست برای داستان پردازی

Yukai Du را نمی توان فقط یک طراح شخصیت معمولی نامید. هیچ یک از کارهای او چهره ندارد. در عوض، قسمت انتخابی بدن او دست ها هستند.

او که متوجه شده بود در گرفتن احساسات خاص در حالت چهره مهارت ندارد، به دست ها که قسمت دیگری از اعضای بدن بود روی آورد.

او می گوید: “دست ها بسیار رسا هستند. شما می توانید به وسیله ی آن ها داستان های زیادی تعریف کنید و آن را به شیوه ای بسیار ظریف انجام دهید.”

پس برای او دست ها روشی برای داستان پردازی شدند.

25. طراحی شخصیت تان را انعطاف پذیر کنید

داشتن زندگی نرم افزاری و موادی مناسب برای کار، مفید است اما ضروری نیست.

بسیاری از شخصیت های شگفت انگیز سال ها پیش با موفقیت طراحی شده اند در زمانیکه هیچ کس کامپیوتر شخصی نداشت و فتوشاپ یک رویا بود.

اگر شخصیت شما واقعا قوی است، باید بتوانید آن را فقط با یک قلم و کاغذ بکشید.

یا همان طور که سونه الرز می گوید: “شخصیت هنوز باید بتواند با چوب گلی، آسفالت کند.”

26. بعد از طراحی شخصیت از دیگران بازخورد بگیرید

بازخوردگرفتن از دیگران
نقش بازخورد گرفتن از دیگران در طراحی شخصیت

خلاقیت های خود را به مردم نشان دهید و نظر آن ها را بپرسید. فقط نپرسید که آیا آن ها را دوست دارد یا نه، بلکه ببینید آیا آن ها می توانندشخصیت و ویژگی های شخصیت شما را از بین ببرند؟

کسانی را که فکر می کنید مخاطبان مناسب یا ایده آل برای کارهایتان هستند، پیدا کنید و به طور خاص از آن ها درباره ی شخصیت تان بازخورد بگیرید.

27. صادق باشید

جان می گوید: “بسیاری از پروژه های تجاری من، بخاطر کارهای شخصی من است.به همین دلیل صادقانه سعی می کنم کارهای شخصی خود را که به آن ها علاقه دارم، انجام دهم.”

جان بوند می گوید: “فکر میکنم بیننده می بیند که من فقط جعبه ها را علامت نمی زنم.”

این تصویرگر که به تازگی اولین کتاب تصویری خود را به نام “گم نشده” براساس طرحی از طراحی شخصیت یک خرگوش کوچک کشیده است.

28.محیط مناسب ایجاد کنید

نقش محیط در طراحی شخصیت و انیمیشن
صحنه ای از یک انیمیشن که محیط در آن مهم است

به همان شکلی که برای شخصیت خود تاریخچه ایجاد می کنید، باید محیطی را هم برای آن ایجاد کنید تا به باور پذیری بیشتر داستان تان کمک کند. دنیایی که شخصیت درآن زندگی می کند و با آن تعامل دارد، باید با شخصیت هماهنگ باشد.

29.شکل خود را دقیق تنظیم کنید

از هر یک از عناصر خلقت خود، به ویزه مواردی مانند ویژگی های صورت آن استفاده کنید. کوچکترین تغییر می تواند تاثیر به سزایی در درک شخصیت شما داشته باشد.

تصویرگر نیل مک فارلند توصیه می کند: “در مورد معنی کلمه شخصیت فکر کنید. شما باید به آن ها روح دهید، آن ها را جذاب کنید و به آن ها جادویی بدهید که به شما اجازه می دهد تصور کنید که دوست دارند چه چیزی را ببینند و چطور حرکت می کنند.”

از تغییر نترسید

نترسیدن از تغییر
نترسیدن از تغییر

هیلدا در طول سال ها، از کتابی به کتاب دیگر، تغییر کرده است.

اما پیرسون می گوید: “کسی اورا به این سمت هدایت نکرده است.”

او می گوید: “من فکر میکنم این به این معنی استکه طراحی به اندازه ی کافی قوی است، که در برابر کشیده شدن در جهات مختلف مقاومت می کند.”

مقاله های مرتبط ممتاز دیزاین:

انیمیشن سازی مثل آب خوردن رو امتحان کن، قبل از اینکه دیر بشه!

مقالاتی که شاید برایتان جذاب باشد

فهرست