بهترین کتابخانه های انیمیشن جاوا اسکریپت در سال 2021

کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت

انیمیشن ها چیزی هستند که همه را مجذوب خود می کند، چه در فیلم باشد و چه در ویدئو یا حتی بازی. وقتی به ساخت وب سایت فکر می کنید، اولین چیزی که برای شما سوال است این است که چگونه وب سایت خود را از رقبای خود متمایز کنید. در حالی که روش های زیادی برای برجسته سازی آن مانند ارائه محتوای منحصر به فرد و ایجاد فیلم ها و مقاله های جذاب وجود دارد، یکی از بهترین راه ها برای جذب افراد، انیمیشن ها و گرافیک ها است. در ادامه با کتابخانه های انیمیشن جاوا اسکریپت آشنا خواهید شد و انیمیشن های خارق العاده خلق خواهید کرد.

انیمیشن و گرافیک به جذابیت بیشتر سایت و چشم نواز بودن آن کمک می کند. با این توصیفات، اولین چیزی که بازدید کننده هنگام بازدید از سایت شما می بیند، طراحی های شما است و سپس تصمیم می گیرد که آیا می خواهد محتوا را مشاهده کند یا خیر. اولین برداشتی که کاربر از سایت شما داردباید بهترین آن باشد.

برای طراحی front end، ما بیشتر کتابخانه های جاوا اسکریپت را ترجیح می دهیم زیرا جلوه زیبایی دارند که باعث می شود سایت در نظر بازدیدکنندگان جذاب و دارای انیمیشن باشد. در حالی که ما می توانیم از CSS به منظور طراحی های ساده استفاده کنیم، جاوا اسکریپت زمانی مناسب تر است که نیاز به داشتن انیمیشن های پیچیده یا پیشرفته داشته باشید. اما این بدان معناست که ساخت انیمیشن در جاوا اسکریپت سخت تر از انجام مشابه آن در CSS است.

انیمیشن ها

انیمیشن فرایند ایجاد نقاشی ها یا شکل هایی است که در حال حرکت به نظر می رسند. در انیمیشن سنتی، تصاویر با دست روی صفحات سلولوئید شفاف ترسیم یا نقاشی می شدند تا در قالب فیلم، عکاسی شوند و نمایش داده شوند. در عصر امروز، بیشتر انیمیشن ها با استفاده از تصاویر کامپیوتری (CGI) انجام می شوند.

انیمیشن های رایانه ای نیز در انواع مختلف موجود است. این می تواند انیمیشن های سه بعدی یا انیمیشن های دو بعدی بسیار دقیق باشد، که ممکن است در مقایسه با روش قبلی بسیار قدیمی به نظر برسد. سایر روش های ایجاد انیمیشن که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند از تکنیک ساخت استاپ موشن برای اشیاء دو بعدی و سه بعدی استفاده می کنند.

هدف استفاده از انیمیشن

ما درباره انیمیشن ها چیز های زیادی شنیده و دیده ایم، اما هدف آن ها چیست؟ آیا گزینه دیگری برای جلب توجه مخاطب نداریم؟ حتما روش های دیگر نیز وجود دارند، اما از نظر فنی اولویت بالایی ندارند یا ضعیف تر از افکت ها هستند. مزایای استفاده از انیمیشن عبارتند از:

  1. حفظ بهتر مخاطب: میزان ماندگاری یک کاربر در واقع زمانی است که شخص در سایت شما صرف کرده است، خواه در حال تماشا یا خواندن چیزی باشد. انیمیشن ها به جذابیت بیشتر محتوا کمک می کنند و باعث می شود مخاطب برای ماندن در آنجا بیشتر علاقه مند شود.
  2. سطح مشارکت: هرچه کیفیت انیمیشن های مورد استفاده بهتر باشد، سطح توجه بیشتر خواهد بود و تمایل مخاطبان به یادآوری تک تک جزئیات ارائه شده را افزایش می دهد. این امر به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که مخاطب توجه بیشتری را به خود جلب می کند و منجر به افزایش نرخ تبدیل می شود.
  3. وفاداری مشتری: یکی از راه های اثبات کامل افزایش وفاداری مشتریان، ارائه پاداش برای به اشتراک گذاری فیلم ها یا تصاویر است. در کنار این، دادن نوعی تخفیف به کاربران در موارد خرید مجدد و همه این موارد، وفاداری آن ها را نیز افزایش می دهد.
  4. راهنمایی های با کیفیت: اگر بتوانید ویدئو ها یا تصاویری با انیمیشن های با کیفیت خوب و جالب ایجاد کنید، می توانید راهنمایی های با کیفیت بهتری برای کسب و کار خود ایجاد کنید. ایجاد محتوای سفارشی که مورد علاقه مخاطبان شما باشد نه تنها آن ها را بیشتر درگیر می کند بلکه احتمال خرید اقلام از شما را نیز افزایش می دهد.

اکنون که اصول اولیه انیمیشن ها و مزایای آن ها را درک کرده ایم، به بحث اصلی می پردازیم.

کتابخانه های انیمیشن جاوا اسکریپت

بهترین کتابخانه های انیمیشن جاوا اسکریپت که باید از آن ها بهره مند شوید در زیر ذکر شده است.

VelocityJS

بهترین کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت VelocityJS

Velocity JS یک کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت است که به دلیل ویژگی های جذاب بسیار مشهور است. از API مشابه jQuery استفاده می کند. این برنامه دارای عملکرد عالی و ویژگی های عالی مانند انیمیشن سازی رنگ، پشتیبانی از SVG، حلقه ها، easings و transitions است. در مجموع، بهترین CSS و jQuery را با هم ترکیب می کند.

Velocity هیچ مشکلی با سازگاری ندارد، روی نسخه Android قدیمی 2.3 نیز کار می کند. از آنجا که jQuery و Velocity شباهت های زیادی دارند، نیازی به نوشتن کد دوباره ندارید. این کتابخانه نزدیک به 17 هزار ستاره در GitHub دارد.

AnimeJS

بهترین کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت AnimeJS

انیمه یک کتابخانه انیمیشن سبک جاوا اسکریپت است که دارای بیش از 35 هزار ستاره در GitHub است که باعث شهرت بسیار آن می شود. از یک API ساده و در عین حال قدرتمند استفاده می کند که توانایی انیمیشن سازی ویژگی های HTML ، CSS ، DOM ، JS و DVG را دارد. این کتابخانه آنقدر زیبا ساخته شده است که به سختی می توان در آن اشتباهاتی پیدا کرد.

این کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت توسط جولیان گارنیه ایجاد شده است و مستندات آن درخشان است. شما می توانید تک تک جزئیات آن را بدون هیچ مشکلی پیدا کنید.

AnimateJS

بهترین کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت AnimateJS

Animate JS یکی از کوچک ترین و آسان ترین کتابخانه های انیمیشن CSS است. استفاده از کتابخانه Animate برای پروژه شما نیز بسیار ساده است. افزودن آن به سادگی لینک کردن CSS و افزودن کلاس های مورد نیاز به عناصر است. اگر می خواهید انیمیشن ها در یک رویداد خاص فعال شوند، می توانید از jQuery نیز برای آن استفاده کنید.

با وجود اینکه در سال 2013 منتشر شد، هنوز از حمایت و محبوبیت زیادی برخوردار است. دارای بیش از 60 هزار ستاره در GitHub است و Animate به صورت بهینه شده نیز موجود است تا در صفحات وب تلفن همراه گنجانده شود.

Bounce

بهترین کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت Bounce

Bounce یک کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت است که همانطور که از نامش پیداست، انیمیشن های پر جنب و جوش، سرگرم کننده و هالیوودی را برای وب سایت ها ارائه می دهد. تقریباً ده پریست از پیش تنظیم شده در آن موجود است، بنابراین اندازه کتابخانه بسیار کوچک می شود.

درست مانند آنچه در Animate مشاهده می کنیم، انیمیشن های Bounce بسیار روان و سریع هستند. اگر انیمیشن شما حول محور انیمیشن های نوع “pop in and out” می چرخد و اندازه کوچک تری از کتابخانه انیمیشن را می خواهید، ممکن است دوست داشته باشید این کتابخانه را امتحان کنید.

GreenSockJS

بهترین کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت GreenSockJS

این برنامه با یک دسته فایل جاوا اسکریپت کوچک کار می کند که در مرورگر ها باعث می شود انیمیشن ها زیباتر به نظر برسند. این کتابخانه، ویژگی های چندین انیمیشن را به طور روان اجرا می کند و اشکالات (در صورت وجود) را از مرورگر وب حذف می کند.

GreenSock با اکثر نرم افزار هایی مانند HTML5 ، SVG ، jQuery ، Canvas ، CSS ، مرورگر های جدید، مرورگر های قدیمی، React ، Vue و EaselJS سازگار است. در کنار این مزیت ها، بسیار روان است و دارای ویژگی های انیمیشن بسیار زیبا است. در کنار این ها، GreenShock نیز ماژولار است، به این معنی که شما استقلال انتخاب و انتخاب هر قسمت از کتابخانه ای را دارید که برای پروژه خود می خواهید.

Popmotion

بهترین کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت Popmotion

Popmotion یک کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت است که می تواند با یک API کار کند که می تواند اعداد را به عنوان ورودی مانند React و Three JS بپذیرد. Popmotion با حجم 11.7 کیلوبایت بسیار جمع و جور است اما مجموعه ای از ویژگی ها را در خود جای داده است. این کتابخانه انیمیشن هایی مانند keyframes، decay، جدول زمانی همگام سازی چندین نمونه کار و موارد دیگر را برجسته می کند.

Magic Animations

بهترین کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت Magic Animations

Magic Animations همچنین یک کتابخانه انیمیشن بسیار چشمگیر است. نه تنها انیمیشن های عمومی را دارد، بلکه برخی از آن ها فقط مختص این کتابخانه است. درست مانند Animate، می توانید این کتابخانه را با گنجاندن فایل CSS پیاده سازی کنید. انیمیشن های موجود در این نیز می توانند با استفاده از jQuery پیاده سازی شوند و همچنین نمایشی زیبا ارائه می دهند.

اندازه فایل آن در مقایسه با Animate کوچک تر است و به دلیل دارا بودن انیمیشن های منحصر به فرد خود، مانند افکت های جادویی، افکت های foolish و جلوه های بمبی بسیار دوست داشتنی است. بیش از 6000 ستاره در GitHub دارد که نشان می دهد مورد پسند مردم است. اگر به دنبال چیزی هستید که بسیار متفاوت از دیگران باشد، احتمالاً عاشق این کتابخانه خواهید شد.

TypedJS

بهترین کتابخانه انیمیشن جاوا اسکریپت TypedJS

این یک کتابخانه ساده است که هر آنچه را که روی صفحه دستگاه خود تایپ می کنید متحرک می کند. وقتی یک رشته را وارد می کنید، آن رشته می تواند با سرعتی از پیش تعیین شده توسط مخاطبان مشاهده شود. اگر می خواهید به بازدیدکنندگانی که JS را غیرفعال کرده اند اجازه دهید آن را مشاهده کنند، کافی است یک div HTML در صفحه قرار دهید. همچنین موتور های جستجو نیز می توانند کلمات تایپ شده را مشاهده کنند.

نتیجه

به طور خلاصه، کتابخانه های انیمیشن جاوا اسکریپت بیشتر برای ساخت انیمیشن هایی استفاده می شوند که ایجاد آن ها دشوار تر از معمول است. این ها به جذابیت بیشتر وب سایت و جذب بیشتر آن برای مخاطب کمک می کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و بهترین کتابخانه انیمیشن را برای خود انتخاب کنید.

منبع: codersera.com

مقالاتی که شاید برایتان جذاب باشد

فهرست