برترین کتاب های طراحی UI (رابط کاربری) که باید در سال 2021 بخوانید

کتاب طراحی UI

برخلاف تصور عموم، طراحی رابط کاربری فقط ایجاد پیکسل های زیبا بر روی صفحه برای اشتراک گذاری نیست. بلکه، طراحی UI (رابط کاربری) یک هنر است که طراحان خلاق با استفاده از ابزار ها و تکنیک هایی، از آن برای برقراری ارتباط موثر با کاربران استفاده می کنند. برای درک بهتر و اصولی لازم است تا چندین کتاب مرتبط با طراحی رابط کاربری را مطالعه کنید، قطعاً خواندن کتاب می تواند به شما کمک کند تا طراح UI بهتری شوید. اما، ممکن است در طول روز زمان کمی را برای مطالعه داشته باشید. پس باید کتاب های خود را عاقلانه انتخاب کنید. ما در اینجا لیستی از برترین کتاب های طراحی UI را معرفی کرده ایم به خواندن مقاله ادامه دهید.

3 کتاب برتر طراحی UI

با خواندن برترین کتاب های طراحی، اصول سریع، کاربردی و قدرتمند را بیاموزید تا طراح UI بهتری شوید. من پیشنهاد می کنم ابتدا این موارد را بخوانید. زیرا، موارد ضروری را پوشش می دهند: “ابزار ها و اصول اولیه طراحی UI”، “روانشناسی رابط کاربری” و “جنبه تجاری متقاعدسازی و فروش”.

1. UI is Communication (نویسنده: اورت ن مک کی)

طراحی UI، تنها برای زیبایی شناسی نیست. در واقع راهی عینی و عالی برای برقراری ارتباط با کاربر است و این کتاب بر ارائه ابزارهای مورد نیاز شما برای حل مشکلات واقعی طراحی UI در زندگی واقعی متمرکز است.

تطبیق مکالمه شما با طراحی رابط کاربری بسیار جذاب است. در طراحی رابط کاربری خواهید آموخت چه چیزی را باید به کاربر بگوئید، چگونه باید آن را بگوئید و چه زمانی؟ ساده نوشتن سناریوی مکالمه بین رابط و کاربر می تواند پایه و اساس محکمی برای طراحی رابط کاربری ایجاد کند.

UI is Communication (نویسنده: اورت ن مک کی)
طراحانی که برای حل مشکلات واقعی در طراحی UI، به دنبال ابزارهای کاربردی هستند، خواندن کتاب “UI is Communication” می تواند بسیار موثر باشد.

2. Designing with the Mind in Mind (نویسنده: جف جانسون)

به عنوان یک طراح رابط کاربری، درک آنچه در ذهن کاربران ما می گذرد، مهم است. زیرا، با درک بهتر می توانیم موثرترین رابط را برای استفاده آن ها ایجاد کنیم. این کتاب به روانشناسی ادراکی، شناختی و چگونگی استفاده از آن برای ایجاد طرح های رابط بهتر می پردازد. نویسنده در این کتاب نحوه انتخاب و تصمیم گیری انسان، هماهنگی چشم و دست، رنگ و بینایی و محدوده توجه و حافظه را مورد بررسی قرار می دهد. با خواندن این کتاب، مجموعه ای از قوانین طراحی رابط کاربری و همچنین مبنای آن را خواهید آموخت و می توانید در طی زمان در پروژه های خود از آن استفاده کنید.

Designing with the Mind in Mind (نویسنده: جف جانسون)
خواندن این کتاب برای طراحانی که علاقه مند به یادگیری و روانشناسی طراح های UI هستند، مفید است.

3.  Evil by Design (نویسنده: کریس نودر)

این کتاب در هفت فصل طراحی شده است و تکنیک های طراحی متقاعد کننده، نحوه استفاده از آن ها برای جذب مشتری، ایجاد اعتماد به نفس و ترغیب مشتریان برای خرید محصولات و دریافت خدمات را توضیح داده است. قطعاً، این نیز مانند دو کتابی که در بخش های قبلی معرفی کردیم، بسیار جذاب است و با خواندن آن درباره جذب مشتری و بسیاری از موارد ترفندهای جدیدی را یاد خواهید گرفت. همچنین، با خواندن این کتاب، نحوه استفاده از علم روانشناسی در طراحی رابط های کاربری را خواهید آموخت.

در این کتاب نویسنده به طور هوشمندانه نمونه های واقعی وب سایت را تجزیه و تحلیل می کند و نتیجه را به شما نشان می دهد که آن ها (وب سایت ها) چگونه از الگوهای طراحی UI و روانشناسی انسان، سود تجاری عالی کسب کرده اند.

 Evil by Design (نویسنده: کریس نودر)
برای طراحانی که به دنبال یادگیری طراحی متقاعد کننده هستند.، این بهترین کتاب است.

سایر کتاب های طراحی UI

شما می توانید پس از مطالعه 3 کتاب معرفی شده در بخش های قبل، بر اساس علاقه خود سراغ یکی از موارد معرفی شده در این بخش بیایید. قطعاً با خواندن کتاب های بیشتر، تکنیک های بیشتری خواهید آموخت.

4. Simple and Usable Web, Mobile, and Interaction Design
(نویسنده: جیلز کولبرن)

عنوان کتاب گویای همه چیز است: این کتاب یک راهنمای عملی برای دستیابی به طراحی کاربری آسان و قابل فهم است. مفاهیم اصلی که برای دستیابی به طراحی کاربری آسان و قابل فهم اساسی هستند. شامل: حذف، سازماندهی، مخفی کردن و جا به جایی ویژگی ها و عناصر UI می باشد.

این یک راهنمای بسیار کاربردی است که به طراحان می آموزد که چگونه با استفاده از یک طرح بسیار ساده (حذف موارد غیر ضروری)، مفهوم خود را به کاربر تفهیم کنند. همچنین، سازماندهی موثر یک رابط نیز می تواند استفاده از آن را ساده تر کند و نویسنده بسیاری از تکنیک های مفید را برای دستیابی به این هدف به اشتراک می گذارد.

Simple and Usable Web, Mobile, and Interaction Design (نویسنده: جیلز کولبرن)
برای طراحانی که به دنبال ساده سازی طرح های خود هستند خواندن این کتاب ضروری است.

5. Designing Interfaces (نویسنده: جنیفر تیدول)

این کتاب اساساً صدها الگوی مختلف UI را مستند می کند. هر الگو شامل نمونه هایی از بهترین شیوه های زمان، چرایی و نحوه استفاده از آن در طرح های رابط شما می باشد. طراحان با تجربه UI احتمالاً با اکثر این الگوها و نمونه های UI آشنا هستند. اما برای کسانی که تجربه کمتری در طراحی UI دارند، منبع بسیار خوبی خواهد بود. این کتاب روی فرایند تجربه کاربر به طور کلی متمرکز نشده است. در عوض، نگاه بیشتری به الگوهای UI مورد استفاده برای ایجاد یک رابط می اندازد.

Designing Interfaces (نویسنده: جنیفر تیدول)
کتابخانه ای از بهترین الگوهای طراحی UI.

6. The Best Interface Is No Interface(نویسنده: گلدن کریشنا)

کریشنا یک طراح UX است و در این کتاب به این نکته اشاره می کند که طراحی محصولات دیجیتالی بیشتر به این معناست که کاربران را به تماشای صفحه نمایش خود معتاد کند. نه این که به آن ها کمک کند مشکلات خود را حل کرده یا به اهداف خود برسند. نیمه اول این کتاب سرگرم کننده در مورد مشکلات تفکر در طراحی امروز است. سپس، در نیمه دوم کتاب، او در مورد راه حل ها با استفاده از مثال های موجود صحبت می کند.

کریشنا در این کتاب سه اصل طراحی را برای طراحی ارائه می دهد:

  • از فرایندهای معمولی استقبال کنید.
  • از رایانه ها به جای خدمت، استفاده کنید و با افراد سازگار شوید.
  • خواندن کوتاه و تامل برانگیز.
The Best Interface Is No Interface (نویسنده: گلدن کریشنا)
خواندن سرگرم کننده و تامل برانگیز ، طراحان را تشویق می کند تا به موضوع جوری دیگری نگاه کنند.

About Face:The Essentials of Interaction Design
(نویسندگان: آلن کوپر، رابرت ریمان، دیوید کرونین، کریستوفر نوسل)

bout Face یکی از کتاب هایی بود که در آوردن طراحی تعامل به زبان روزمره طراحی و توسعه محصول موثر بود. این یک راهنمای جامع در مورد طراحی رابط و تعاملات در وب و دستگاه های تلفن همراه است. تمرکز اصلی کتاب بر ایجاد محصولات خوش رفتار است که استفاده از آن ها لذت بخش است و فرآیند پروژه، طراحی هدفمند، توسعه شخصیت و بهترین شیوه های عنصر رابط را پوشش می دهد. از آنجا که این کتاب دارای جزئیات زیادی است، توصیه می کنم قسمت اول را بخوانید تا در طراحی UI یک پایه محکم داشته باشید و در صورت لزوم از بقیه آن به عنوان منبع اصلی استفاده کنید.

 کتاب طراحی UI
برای طراحانی که به دنبال یک مطالب جامع در مورد همه چیز و رابط کاربری و طراحی تعامل هستند.

8. Digital Design Essentials (نویسنده: راجش لعل)

این کتاب مناسب کسانی است که کار طراحی رابط کاربری خود را آغاز کرده اند. اساساً مرجعی برای انواع مختلفی از طراحی های رابط در فضای دیجیتال است. این کتاب به سه بخش اصلی تقسیم می شود:

  • رابط دسکتاپ
  • وب
  • تلفن همراه

در هر بخش، نویسنده الگوهای طراحی UI را به قطعات مختصر تقسیم می کند که درک آن ها آسان است. هر قطعه شامل یک بخش نظریه است که ویژگی های خاص الگوی UI را توضیح می دهد و به دنبال آن یک مثال از الگوی UI در حال انجام است.

کتاب طراحی UI: Digital Design Essentials (نویسنده: راجش لعل)
مرجع مفید الگوی طراحی UI برای طراحانی که وارد حوزه طراحی UI شده اند.

9. Don’t Make Me Think, Revisited (نویسنده: استیو کروگ)

در حالی که این کتاب مخصوص و خاص طراحی UI نیست. اما، مورد علاقه افراد بسیاری است. فکر می کنم انتخاب این کتاب برای همه افراد مشغول در صنعت طراحی UI گزینه عالی و سریع است. این کتاب بر اساس روانشناسی انسان است و شامل قوانین کاربردی متعددی است که به شما کمک می کند تا رابط های بهتری برای کاربران خود طراحی کنید. همچنین، پر از مثال ها و تمریناتی است که کمک می کند تا موارد اصلی و مهم را درست بفهمیم و طرحی با مفهوم ارائه دهیم.

 کتاب طراحی UI: Don’t Make Me Think, Revisited
خواندن سریع اصول کاربردی که برای هر طراح ضروری است.

10. Interdisciplinary Interaction Design (نویسنده: جیمز پانافینو)

این یک کتاب در سطح مقدماتی است که مرجعی سریع برای اصول و نظریه های طراحی تعامل ارائه می دهد. هر صفحه یک اصل طراحی را خلاصه می کند و به شما یک مفهوم اصلی را سریع معرفی می کند. از آنجا که اطلاعات کافی برای درک کامل هر یک از مفاهیم ارائه نشده است، پس از یافتن مفهومی که به آن علاقه دارید باید از منابع خارجی در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برخی از مفاهیم طراحی تحت پوشش شامل: اصل پارتو، پرسونا، اصل حداقل تلاش، نقشه برداری از ترتیب و هزینه های مناسب است. این کتاب اساساً نمای مقدماتی و سطح بالایی از برخی از مفاهیم اصلی طراحی تعامل را ارائه می دهد و برای طراحان پیشرفته ای که به دنبال درک عمیق هستند، چندان مفید نخواهد بود.

Interdisciplinary Interaction Design مناسب افراد مبتدی
یک راهنمای مرجع سریع و ساده برای افراد تازه وارد در زمینه طراحیUI

منبع:

www.adhamdannaway.com

مقالاتی که شاید برایتان جذاب باشد

فهرست