معرفی 10 استودیو انیمیشن برتر جهان تا سال 2021

استودیو انیمیشن برتر جهان

چه یک شاهکار دست ساز گذشته و چه یک فیلم مدرن CGI ، هنر انیمیشن تقریباً یک قرن است که ما را با شخصیت ها، داستان ها و دنیایی فریبنده مجذوب خود کرده است و می توان گفت از گذشته تا کنون دیدن انیمیشن ها ما را سر گرم خود کرده است. برای ساخت هر انیمیشن تیم بزرگی تلاش می کنند. با این حال، برخی از استودیوها این کار را بهتر از بقیه انجام می دهند. استودیو های ساخت انیمیشن استاپ موشن نیز در همه قاره ها یافت می شوند. اما، کشورهایی از جمله: ژاپن، ایالات متحده، کانادا، انگلستان و کره جنوبی دارای بیشترین استودیوهای فعال هستند. در ادامه مقاله قصد داریم به “معرفی 10 استودیو انیمیشن برتر جهان” بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی نمونه هایی از استودیو های انیمیشن ساز برتر جهان

این ها بهترین استودیو های انیمیشن هستند که موفق شده اند از رقبا جلوتر باشند. در اینجا برداشت ما بر اساس دستاوردهای آن ها است. 10 استودیو انیمیشن ساز برتر جهان عبارت اند از:

1. Pixar

پیکسار توسط بنیانگذار اپل (استیو جابز) تاسیس شد و در سال 2006 توسط The Walt Disney Company به ارزش بیش از 7 میلیارد دلار خریداری شد. استودیوی آمریکایی با ورود به صنعت فیلم سازی با داستان اسباب بازی، به تولید برخی از موفق ترین فیلم ها از نظر اقتصادی و مالی پرداخته است. این شامل:

  • The Toy Story films
  • WALL-E
  • Brave
  • Ratatouille
  • Inside Out

پیکسار نمونه بارز این است که چگونه خلاقیت باعث برتری می شود. برای چندین دهه، استودیو موفق به خلق شخصیت هایی شده است که همه ما به آن ها علاقه مند شده ایم. پیکسار موفق شده است داستان هایی را بیان کند که نه تنها برای مخاطبان جوان بلکه برای همه سنین جذاب است. از حق رای دادن Toy Story گرفته تا WALL-E ، پیکسار بارها و بارها مخاطب را مجذوب خود کرده است و شک نداریم که آن ها این کار را در سال های آینده ادامه خواهند داد. فقط فیلم ها نیستند که به سینماها راه پیدا می کنند. حتي فيلم هاي كوتاه نيز ما را با جزئيات كامل غافلگير مي كنند. حتی پس از گذشت این همه سال، پیکسار همچنان ما را با عناوین جدیدی مانند Cars 3 ، Coco و Incredibles 2 تحت تأثیر قرار می دهد.

Pixar نمونه ای از استودیو های انیمیشن ساز برتر جهان است.
استودیو انیمیشن برتر جهان

بیشتر بدانید: بهترین وب سایت ها برای ایده گرفتن انیمیشن 2021

2. Walt Disney

استودیوهای پویانمایی والت دیزنی توسط والت دیزنی و برادرش روی دیزنی در سال 1923 تاسیس شد و در حال حاضر یکی از انیمیشن ساز های برتر جهان محسوب می شوند. این دو خواهر و برادر در ابتدا مسئول تولید فیلم های کوتاه کارتونی بودند. در طول این سال ها، ما شاهد شخصیت هایی مانند: میکی موس و دونالد داک هستیم که زنده می شوند. سفید برفی و هفت کوتوله محبوب ترین فیلم استودیو است و اگر قیمت بلیط های آن ها را در نظر بگیریم، یکی از پردرآمدترین فیلم های انیمیشنی است که تا به حال ساخته شده است.

از آن زمان، آن ها پشت برخی از پر فروش ترین فیلم های متحرک تمام دوران قرار گرفتند. از جمله: شیر و علاءالدین. اگرچه استودیو یک دهه اخیر دچار افت شد، اما با موفقیت هایی مانند:

  • Frozen
  • Wreck-It Ralph
  • Big Hero 6

دیزنی نامی است مترادف با طیف وسیعی از احساسات. ما نمی توانیم میزان تلاش هایی را که برای فیلم ها، بازی ها و برنامه های تلویزیونی استودیو انجام می شود تصور کنیم. این نام تجاری به معنای واقعی کلمه در همه جا وجود دارد و اساس موفقیت آن توسط فیلم های انیمیشن کلاسیک که استودیو را زنده کرد، پایه گذاری شد.

Walt Disney

3. Studio Ghibli

استودیو گیبلی را می توان دوست داشتنی ترین استودیو انیمه در جهان دانست و این همه به لطف هایائو میازاکی و تیم انیماتورهای با استعداد است که در این شرکت هستند. میزان جزئیات و احساسات قلبی که در تک تک فیلم های گیبلی وجود دارد حیرت انگیز است. اولین فیلم آن Nausicaä of the Valley of the Wind که در سال 1984 اکران شد با موفقیت کامل همراه بود و به استودیو Ghibli اجازه داد تا به امروز محبوب شود.

استودیو Studio Ghibli تمام احساسات انسانی ممکن را در فیلم های خود به تصویر کشیده است و حتی یک بار هم در ارائه داستان و انیمیشن درجه یک دچار اختلال نشده است. همچنین، هشت فیلم از پانزده فیلم پردرآمد انیمه (از داستان شاهزاده کاگویا تا قبر کرم شب تاب) مربوط به استودیو گیبلی هستند.

Studio Ghibli

4. Dreamworks

Dreamworks توسط ” استیون اسپیلبرگ بزرگ” و به همراه “جفری کاتزنبرگ” و “دیوید گفن” تاسیس شد. هم چنین، تعدادی از بهترین انیماتورها که در استودیو کار می کردند. انیمیشن Dreamworks همیشه زیر سایه غول هایی مانند پیکسار و دیزنی زندگی کرده است. اما مهم نیست که چگونه به آن ها نگاه کنید. استودیو Dreamworks یکی از بهترین استودیو ها در تولید انیمیشن های زیبا است. ما برخی از بهترین فرنچایزها را در طول این سال ها تجربه کردیم که “Shrek” و “Kung Fu Panda” دو مورد از مهمترین مجموعه های فیلم آن ها بودند. در حالی که سایر استودیوها ممکن است بر Dreamworks برتری داشته باشند، اما، با گذشت زمان به عنوان یکی از بزرگترین ها در نظر گرفته می شود.

Dreamworks

5. Nickelodeon

Nickelodeon مسئول برخی از بهترین کارتون هایی است که تا به حال در تلویزیون پخش شده است. بچه های دهه های 80 و 90 گواهی بر ظهور استودیو در دنیای انیمیشن هستند. از جمله باب اسفنجی، آواتار: آخرین هوادار و جیمی نوترون. برنامه های اصلی آن ها مانند: Rugrats نیز بسیار موفق بوده است و در طول سال ها هیچ مانعی برای آن ها وجود نداشته است. در حالی که در مورد فیلم ها مدعیان بهتری برای مقام اول وجود دارد، بدون شک نیکلدون در مورد تلویزیون بهترین است. باب اسفنجی، به ویژه، در طول سال ها همچنان به تسلط خود ادامه داده است و یکی از شناخته شده ترین کارتون هایی است که تا کنون ساخته شده است.

Nickelodeon

6. Warner Brothers

برادران وارنر به دنبال نوستالژی و ارتباطات هستند. بسیاری از ما با تماشای برنامه هایی مانند: “Looney Tunes” “Batman: The Animated Series” و “Space Jam” بزرگ شدیم. برادران وارنر فقط به نمایش های تلویزیونی بسنده نکرده است. بلکه فیلم ها و بازی های ویدئویی را نیز شامل می شود.

استودیو Warner Brothers در سال 1969 به مدت 11 سال تعطیلی بود که این چندان عالی نبوده است. اما، پس از بازگشایی مجدد در سال 1980 با مشاهده دوباره صنعت در محتوای متحرک، طرفداران وفادار بازگشتند و دوباره در طول سال ها رشد کرده است. سری بازی های ویدئویی LEGO دارای بیش از دوازده بازی و بیشتر در دست ساخت است. با رشد سریع استودیو ما فقط می توانیم انتظار داشته باشیم که اتفاقات خوبی در راه باشد.

Warner Brothers ششمین استودیو انیمیشن برتر جهان.

بیشتر بدانید: 10 واقعیت انیمیشن عروسکی (puppet animation)

7. Cartoon Network

در حالی که ممکن است همه در مورد شبکه کارتون با نمایش های اخیرش در مقایسه با آثار کلاسیک استودیو مانند: Dexter’s Laboratory Scooby-Doo و The Powerpuff Girls در یک سطح صحبت نکنند. اما، هنوز یکی از پربیننده ترین استودیوهای تلویزیونی تمام دوران است. در حال حاضر ممکن است Nickelodeon نسبت به آن برتری داشته باشد، اما نه خیلی زیاد. وقتی بخواهیم هر دو استودیو را از نظر کیفیت بررسی کنیم، تقریبا هم سطح بودند. نمایش هایی مانند: Adventure Time و Ben 10 در بین مخاطبان جوان بسیار محبوب بوده اند و امیدواریم استودیو برخی از حق رای دادن قدیمی خود را احیا کند تا رقابت بین CN و Nickelodeon را دوباره زنده کند.

Cartoon Network

8. Toei Animation

اگر با انیمه ها آشنایی دارید، حتماً در مورد Toei Animation with Dragon Ball معروف ترین حق رای دادن آن ها شنیده اید. برنامه های دیگری که بسیار محبوب هستند. شامل مواردی مانند: Sailor Moon ، Yu-Gi-Oh! و یک قطعه. با وجود این که طرفداران Toei عمدتا ژاپنی هستند، انیمه ها در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. با وجود تعدادی از حق رای دادن در سطح بالا، ما انتظار نداریم که استودیو به این زودی سرعت خود را کاهش دهد.

 Toei Animation

9. Sony Pictures Animation

Sony Pictures Animation یکی از پرکارترین استودیوهای جهان است. در حالی که این استودیو در مقایسه با امثال Dreamworks ، Disney یا Pixar هنوز بسیار جوان است. اما، در طول این سال ها به طور تصاعدی رشد کرده است. برخی از بهترین فیلم های آن عبارتند از: ابری با شانس کوفته و هتل ترانسیلوانیا. اما، استودیو Sony Pictures Animation نظر همه را با مرد عنکبوتی Into The Spider-Verse جلب کرد. سونی در طول سال ها ارزش خود را به عنوان یک شرکت انیمیشنی ماهر ثابت کرده است و ما انتظار داریم با فیلم های بیشتری جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگترین فیلم های تاریخ در طول زمان تثبیت کنند.

مرد عنکبوتی
نهمین استودیو انیمیشن برتر جهان

10. Oriental Light and Magic

نور شرقی و سحر و جادو در طول سال ها تغییر سریع را پشت سر گذاشت و به OLM تغییر نام داد. این یکی از معدود استودیوهای ژاپنی است که در ایالات متحده و سایر کشورها موفق به دیده شدن شد. اگرچه ممکن است در مورد بیشتر عناوینی که OLM در طول سال ها تولید کرده است نشنیده باشید. اما، یک نام در بین نسل های مختلف مردم بسیار مشهور است و آن Pokemon است. مجموعه انیمیشن های آن در حال حاضر با موفقیت در حال اجرا است و در واقع ارزشمندترین حق رای دادن در جهان است.

Oriental Light and Magic دهمین استودیو انیمیشن برتر جهان

منبع:

www.arenaslg.com

مقالاتی که شاید برایتان جذاب باشد

فهرست