ضروری ترین سوالاتی که قبل از استخدام طراح گرافیک باید از او بپرسید!

استخدام طراح گرافیک

آیا شما به دنبال یک طراح هستید؟ فراموش نکنید که قبل از استخدام آن ها باید در مورد آن ها سوالاتی بپرسید. سوالات زیادی وجود دارد که می توانید بپرسید اما ما ضروری ترین سوالاتی که در هنگام استخدام طراح گرافیک باید از آن ها بپرسید را انتخاب کرده ایم تا بتوانید یک طراح گرافیک شایسته و مناسب برای کسب و کارتان را انتخاب کرده و استخدام کنید.

ممکن است شما قصد داشته باشید مدت کوتاهی با یک طراح گرافیک کار کنید، اما تاثیری که این فرد بر شرکت شما خواهد گذاشت تا سال ها می تواند طنین انداز شود.
این به این دلیل است که تصاویری که طراح گرافیک ایجاد می کند احتمالا اولین چیزی است که مشتریان بالقوه شما مشاهده می کنند. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا با این سوالات آشنا شوید.

1. آیا می توانم نمونه کارهای شما را ببینم؟

هر طراح سبک متفاوتی دارد که برای افراد مختلف جذاب است. هرکسی که تجربه استخدام طراح گرافیک را دارد، به شما می گوید که نمونه کارهای طراح، ارزشمند ترین منبع برای شماست. اول از همه باید بپرسید که به کدام یک از طرح های خود افتخار می کند و چرا؟!

دانستن این سوال به شما کمک می کند تا در مورد اولویت های طراح اطلاعات بدست آورید. اینکه آیا برای موفقیت تجاری، رضایت مشتری یا هنرمندی خلاقانه، ارزش قائل است یا خیر. این به شما کمک می کند تا یک فریلنسر مطابق با اهداف کلی شرکت پیدا کنید.

2. چطور یک پروژه جدید ایجاد می کنید؟

بیاید این را به وضوح بیان کنیم. طراحی خوب می تواند مشکلات را حل کند. استخدام طراح گرافیک مناسب می تواند به شما در حل این مشکلات کمک کند. هر طراح باید قبل از قرار دادن قلم روی کاغذ، نیاز های مشتری را درک کند (مشکلی که باید حل شود).

به دنبال طراحانی باشید که با اشاره به یافتن راه حل به این سوال پاسخ می دهند. تحقیق در مورد داده های کاربران، صحبت با تیم، جستجوی آرشیو، کارهای طراحی قدیمی و غیره. هر طراح روند خاص خود را برای حل مشکلات دارد.

3. با چه نرم افزار های طراحی کار کرده اید؟

دلیل اصلی پرسیدن این سوال این است که ببینید آیا او با برنامه نرم افزاری طراحی شما کار کرده است یا با برنامه ای مشابه. حداقل او باید تجربه کار با Illustrator ،InDesign یا Photoshop را داشته باشد.

4. زمان معمولی شما در مورد چنین پروژه ای چقدر است؟

این سوال واضح است اما شایان ذکر است. پس از اینکه جزئیات و اهداف پروژه خود را توضیح دادید، برآوردی از مدت زمان انجام آن بخواهید. این فقط یک احتیاط است تا مطمئن شوید که این طراح می تواند اثری متناسب با بازه زمانی بیشتر شما، تولید کند.

دانستن این پرسش مهم است. زیرا ممکن است پروژه ای بیش از حد انتظار طول بکشد. همه چیز آن طور که برنامه ریزی شده پیش نمی رود. بنابراین خوب است مواردی را که در صورت از دست رفتن مهلت زمانی انتظار دارید، مشخص کنید.
بهتر است قبل از به وجود آمدن هرگونه مشکل، آن را برطرف کنید.

استخدام طراح گرافیک

5. آیا می توانید روند طراحی خود را توضیح دهید؟

طراحان ممکن است تمایلی به اشتراک گذاری این مورد نداشته باشند، اما وقتی این کار را انجام دادند، در مورد ویژگی های خاص آن ها و درک تفاوت شیوه کار آن ها با دیگر طراحان اطلاعات کسب خواهید کرد.

در حالی که نمی توانید به طور دقیق طراح را بر اساس منبع خلاقیت او قضاوت کنید، می توانید و باید نحوه ادغام اهداف تجاری و کار با مشتری را ارزیابی کنید. پاسخ های او به شما کمک می کند تا بفهمید آیا طراح متناسب با فرهنگ شرکت شما (یا نیازهای طراحی منحصر به فرد شما) است یا خیر.

بیشتر بخوانید: چگونه یک عکاس برای برند خود استخدام کنیم؟

6. همکاری شما با سایر اعضای تیم چگونه است؟

همان طور که قصد دارید پیش بینی کنید طراح چقدر با شما کنار می آید، این را در مورد همکاری با سایر اعضای تیم نیز خوب است بدانید. (البته برخی از پروژه های طراحی مجازی انفرادی هستند).

پاسخ های طراح را با سایر اعضای تیم نیز به اشتراک بگذارید. زیرا سایر اعضای تیم شما نیز فرآیند های متمایز خود را برای انجام کارهای خود دارند و شما می خواهید که تیم شما تا حد ممکن با هم کار کنند.

7. چگونه اعتراض مشتری را مدیریت می کنید؟

این سوال در مورد سوالات مربوط به حل تعارض است، می خواهید ببینید انتقاد یا مخالفت مشتری را چقدر خوب می پذیرد.
این سوال ممکن است ساده به نظر برسد و جزئیات پاسخ آن ها باید بر تصمیم شما تاثیر بگذارد. اما تفاوت های ظریفی در آن وجود دارد. این سوال تعیین می کند که آیا طراح در هنگام اعتراض از تصمیمات خود دفاع می کند یا خیر.

شما به دنبال طراحی هستید که در انتخاب خود ایستاده و کارهای خود را برای افرادی که طراح نیستند توضیح دهد. همچنین شما می خواهید طراح گرافیکی را استخدام کنید که فردی محترم و حرفه ای است و هدفش جلب رضایت مشتری است.

8. چه برند ها یا پروژه های طراحی را بیشتر تحسین می کنید؟

اگر از یک فریلنسر برای طراحی جلد کتاب استفاده می کنید، از آنها بپرسید که کدام جلد کتاب را بیشتر تحسین می کنند. این سوال به شما در مورد شخصیت طراح، ترجیحات سبکی، اولویت های هنری و غیره اطلاعات می دهد.
همچین به شما اطلاع می دهد که آیا سلیقه شما با طراح همسو است یا خیر. همچنین می توانید متوجه شوید که طراح از اصطلاحات فنی استفاده می کند و به جنبه های خاصی از طراحی می پردازد یا فقط می گوید “خوب به نظر می رسد” و آن را کنار می گذارد.

9. به نظر شما یک طراح خوب چه ویژگی هایی دارد؟

با پرسیدن این سوال می توانید باز تر به شخصیت طراح گرافیک به عنوان آخرین سوال که برای استخدام از او می پرسید، بپردازید. به طور مستقیم این سوال، اولویت ها و انگیزه های طراح را آشکار می کند. علاوه بر این، می تواند نقاط قوت و ضعف آن ها را آشکار کند.

استخدام طراح گرافیک مناسب و خوب

گاهی اوقات افراد ویژگی های خودشان که بیشتر به آن ها افتخار می کنند را بازگو می کنند و گاهی اوقات ویژگی هایی را بازگو می کنند که فاقد آن هستند اما برای آن تلاش می کنند.

به طور غیر مستقیم این سوال نشان می دهد که آن ها چقدر به خوبی حرفه طراحی گرافیک را درک می کنند. طراحان باتجربه تر و ماهر بیشتر از افراد تازه کار در این زمینه حرف خواهند زد. همان طور که بالاتر گفتیم به نحوه استفاده آن ها از اصطلاحات طراحی بیشتر توجه کنید.

به نظر شما چه چیز دیگری باید درباره شما به عنوان طراح یا نحوه کار شما بدانم؟

همیشه خوب است که مصاحبه را با دادن فرصتی به طراح برای داوطلب شدن هر چیزی به پایان برسانید. زیرا ممکن است این چیزی باشد که آن ها در کل مصاحبه سعی کرده اند مطرح کنند اما فرصتی پیدا نکرده اند.
اگر کنترل را به طراح بسپارید، اطلاعات بیشتری به دست خواهید آورد. به موضوعاتی که آن ها برای گفتگو انتخاب می کنند و به اندازه چیزهایی که می گویند توجه کنید. اگر طراح چیز دیگری برای اضافه کردن ندارد، این هم اشکالی ندارد. بهتر است در هر صورت به آن ها فرصت برای صحبت بدهید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید بهترین طراح گرافیک را استخدام کنید.

منبع: 99designsgraphicdesigndegreehub

مقالاتی که شاید برایتان جذاب باشد

فهرست