در مقاله ی 7 ترفند اصلی افتر افکت به شما ترفندهایی برای تدوین با افتر افکت حرفه ای تر آموزش دادیم. در این مقاله می خواهیم درباره ی یکی از جذاب ترین قابلیت های افتر افکت، انیمیت و راه رفتن کاراکتر های مختلف، را به شما آموزش دهیم. ممتاز دیزاین در این مقالهراه های انیمیت کاراکتر(ریگ) را به شما معرفی کرده ایم. تا با استفاده از آن ها بتوانید هر کاراکتری را انیمیت کنید.
اگر شما یک طراح حرکت هستید
اگر شما یک طراح حرکت هستید، به احتمال زیاد در مورد دنیای انیمیشن شخصیت ها کنجکاو شده اید. شاید در کودکی از فیلم های دیزنی الهام گرفته اید؟ شاید شما به دنبال ارتقاء بازی ویدیویی خود هستید؟
یک چیز قطعا درست است… انیمیت کاراکتر در افترافکت سخت است. در حالی که ممکن است ویدیوهایی را تماشا کنید که به شما یاد میدهند چگونه یک کاراکتر را در 20 دقیقه انیمیت «ریگ» کنید، حقیقت این است که تسلط بر انیمیت کاراکترها زمان و تمرین زیادی میبرد. با این حال، قبل از شروع تمرین برای یادگیری انیمیت کاراکترها باید مطمئن شوید که از ابزار مناسب استفاده می کنید. بنابراین من این مقاله را به عنوان یک مرور کلی و سریع از ابزارهای انیمیت کاراکتر در After Effects گردآوری کرده ام.
متأسفانه، امکانات انیمیت کاراکتر در After Effects تا حدودی محدود هستند، بنابراین باید به دنبال ابزارهای دیگر باشیم. تا به ما کمک کنند از انیمیت شخصیت در After Effects حداکثر استفاده را ببریم. همچنین لازم به ذکر است که انیمیت کاراکتر در افترافکت به کار MoGraph از طریق ویدیوهای آموزشی و پروژه های انیمیشن سریع محدود می شود. البته استثناهایی برای این قاعده وجود دارد، اما به طور کلی اگر به دنبال ساخت کاراکتر های انیمیشنی شبیه به برنامه های تلویزیونی یا فیلم هستید، باید به برنامه های خاص انیمیشن سازی مانند Moho نگاه کنید.
اکنون قبل از اینکه به ابزار After Effects بپردازیم، اجازه دهید برخی از ویژگیهای مهمی را که باید در هنگام تصمیمگیری در مورد ابزار Character Rigging به دنبال آن باشید، به شما بگویم.
ویژگی های مهم ریگ کاراکتر
در اینجا یک مرور سریع از برخی از ویژگی های مهمی که در ابزار Character Rigging باید جستجو کنید، آورده شده است.
سینماتیک معکوس
سینماتیک معکوس بسیار ترسناک به نظر می رسد، اما درک این اصطلاح ساده است. برای نشان دادن این موضوع، ما یک آزمایش انجام می دهیم. به آرنج راست خود نگاه کنید. اکنون سعی کنید دست راست خود را به شانه راست خود برسانید. آرنجت چیکار کرد؟ با فرض اینکه شما یک انسان دوپا معمولی هستید، احتمالاً آرنج شما به سمت زمین آمده است. موقعیت آرنج شما با موقعیت شانه و دست تعیین می شد. شما به این فکر نمی کنید که آرنجتان کجا باید برود، فقط به آنجا می رود.
سینماتیک معکوس کلمه فنی این مفهوم است. اساساً موقعیت نقطه A و C موقعیت نقطه B را تعیین می کند.
در اینجا یک مثال از گرگ گان، خالق PuppetTools 3 آورده شده است.
سینماتیک رو به جلو
سینماتیک رو به جلو کمی متفاوت است. جایی که سینماتیک معکوس تقریباً دو نقطه (A, C) است که به یکدیگر نزدیکتر میشوند تا بر B تأثیر بگذارند. سینماتیک رو به جلو به این موضوع میپردازد که چطور حرکتهای «زنجیره بالا: مفصل1و2» بر مفاصل پایینتر تأثیر میگذارند. اگر گیج کننده به نظر می رسد، به این دلیل است که اینطور است! در اینجا یک مثال متحرک دیگر از روند از Greg است.
ویژگی های ریگ خودکار
فرآیند ریگ زمان می برد. و هر چه زمان بیشتری را صرف ریگ کاراکتر کنید، زمان کمتری برای انیمیت خواهیدگذاشت. در نتیجه بسیاری از ابزارهای انیمیشن کاراکتر دارای گزینه های ریگ خودکار هستند که ریگ را ساده می کند. برخی از ابزارها به شما نیاز دارند که کاراکتر خود را تنظیم کنید و یک دکمه را بزنید تا به طور خودکار یک فرآیند پیچیده ریگ فعال شود. تبریک، شما فقط یک ساعت از زندگی خود را ذخیره کردید!
ابزارهای مقیاس پذیر برای گردش و کارهای پیچیده تر کاراکتر در افتر افکت
گاهی اوقات ممکن است با یک کاراکتر ساده با چند نقطه متحرک کار کنید، گاهی اوقات ممکن است بسیار پیچیده تر باشد. اگر قصد دارید روی پروژههای پیچیدهتری کار کنید، میخواهید مطمئن شوید که ابزار ریگ شخصیت شما میتواند در صورت لزوم در یک جریان کاری بزرگتر کار کند.
در اینجا یک تنظیمات پیچیده ساخته شده با Duik Bassel است.
یک رابط کاربری تمیز
در حالی که یک رابط کاربری تمیز لزوماً روی ریگ نهایی شما تأثیر نمی گذارد، تجربه ریگ کاراکتر شما را بسیار لذت بخش تر می کند. من دکمههایی با نمادهای واضح و زبان ساده پیدا کردهام که وقتی در حال جستجو در دنیای پیچیده ریگ هستم بسیار مفید هستند.
به روز رسانی و پشتیبانی
برنامه ها تغییر می کنند و انتظارات مشتری نیز تغییر می کند. برای اینکه مجبور نباشید هر سال یک ابزار کاملاً جدید را یاد بگیرید، توصیه میکنم از ابزاری استفاده کنید که دارای پشتیبانی مداوم و سابقه بهروزرسانی است. ابزاری با یک شبکه پشتیبانی آنلاین قوی میتواند یافتن راهحلها را در زمانی که تا زانو در یک پروژه هستید، آسانتر کند.
در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید در Rigging Tools for After Effects به دنبال آنها باشید.
ابزارهای ریگ کاراکتر برای افترافکت
بیایید نگاهی به برخی ابزارهای ریگ کاراکتر برای افتر افکت بیندازیم.
Pin Puppet
قیمت: رایگان، در افتر افکت گنجانده شده است.
ابزار Puppet Pin میتواند برای ریگ کاراکتر در After Effects استفاده شود، اما میتواند برای کار شخصیتها بسیار سخت باشد. اگر به یک شخصیت بسیار سریع با حرکات محدود نیاز دارید، این می تواند ابزار خوبی برای استفاده شما باشد. به عنوان مثال، اگر یک گل ساده دارید که باید در باد بوزد یا یک فرفره بادی که در حال تکان دادن است، این ابزار می تواند این کار را انجام دهد. هر چیزی پیچیدهتر از آن است و احتمالاً میخواهید به چیزی پیشرفتهتر ارتقا دهید.
من ابزار Puppet Pin Tool را برای ایجاد تغییر شکل های ساده تر در اطراف اتصالات پیدا کرده ام، بنابراین شما احتمالاً می خواهید به دنبال چیز دیگری برای یک پروژه “حرفه ای” باشید. ابزار Puppet Pin Tool رایگان و به صورت بومی در داخل افتر افکت است. Adobe همچنین اخیرا ابزار Puppet Pin را با ویژگی های جدیدتر به روز کرده است. اگر به ویژگی های جدید علاقه مند هستید، این ویدیوی کلی از جیسون بون را ببینید.
انمیت کاراکتر با DUIK BASSEL در افتر افکت
قیمت: رایگان، اما برای کمک به آنها، باید کمک مالی کنید.
DUIK Bassel جدیدترین نسخه DUIK است، یک نیروگاه انیمیشن که به انیماتورها اجازه میدهد با چند کلیک ساده کاراکترهای خود را ریگ کنند. این ابزار در سال 2008 به عنوان یک ابزار اصلی انیمیشن ساخته شد و به استاندارد صنعتی پیشرو درریگ کاراکتر و انیمیشن تبدیل شد.
فهرست کردن تمام ویژگیهای Duik در اینجا برای من کاملاً طاقتفرسا خواهد بود، اما چند ویژگی که باید به آن توجه کرد عبارتند از: ویژگیهای خودکار، کنترلکنندههای مبتنی بر نماد و پرنت (رابطه والد فرزندی: در این حالت یک لایه به طور کامل انیمیت می شود و با اتصال آن لایه به لایه ی دیگر، لایه جدید، همزمان با لایه اول حرکت می کند) که به شما امکان میدهند امکان parent خودکار داشته باشید.
همانطور که در بالا ذکر شد، Duik کاملا رایگان است، اما کمک های مالی بسیار تشویق می شود. تیم پشتیبان Duik بهطور باورنکردنی پذیرای بازخورد هستند و کتابخانهای از آموزشها و اسناد پشتیبانی وجود دارد که به شما کمک میکند در مسیر درست شروع کنید.
اگر فقط یک ابزار Character Rigging را برای After Effects یاد میگیرید، باید Duik باشد.
ما در افتر افکت آموزش اصول ساختن کاراکتر با DUIK را از مورگان ویلیامز، مدرس بوت کمپ انیمیشن کاراکترها داریم. حتی شامل یک فایل پروژه کاراکتر رایگان نیز می شود تا بتوانید کمی راحت تر آن را دنبال کنید.
انیمیت کاراکتر با Rubber House 2 در افتر افکت
قیمت: 45 دلار
RubberHose 2 سریعترین راه برای ریگ کاراکتر در After Effects است. این افزونه نام خود را از تکنیک قدیمی دهه 1920 گرفته است که در آن کاراکتر ها ظاهراً دارای شیلنگ های لاستیکی برای بازوها و پاها هستند. این سبک میتواند شخصیتهای شما را دوستانهتر و صمیمی تر به نظر برساند، اما مهمتر از آن، ریگ را بسیار آسان میکند.
Adam Plouff این ابزار را توسعه داده است تا جایگزینی سریع برای برخی دیگر از گزینه های ریگ در این لیست باشد. Rubberhose بهترین ابزار برای ریگ سریع کاراکتر After Effects است. در زیر یک نسخه ی نمایشی سریع از RubberHose 2 وجود دارد که برخی از ویژگی های جدید را نشان می دهد.
Rubberhose 2 در مقابل DUIK
هر دو Rubberhose 2 و DUIK ابزارهای عالی برای ریگ کاراکتر در After Effects هستند. DUIK کاملا رایگان است و به نظر می رسد جامع ترین ابزار انیمیت کاراکتر برای After Effects باشد، اما RubberHose ویژگی های خاصی دارد که استفاده از آنها برای یک کاراکتر آسان تر است.
بنابراین تفاوت های خاص بین این ابزارها چیست؟ خوب، ما مورگان ویلیامز، کارشناس انیمیشن کاراکترها را برای مقایسه Rubberhose و Duik دعوت کردیم.
همانطور که می بینید، ما در اینجا دقیقا سیب را با سیب مقایسه نمی کنیم. Duik و Rubberhose هر دو در زمان های مختلف و به روش های مختلف وارد بازی می شوند.
انیمیت کاراکتر با JOYSTICKS ‘N در افتر افکت
قیمت: 39 دلار
Joystick ‘n Sliders یک ابزار بسیار جالب در After Effects است که به خود می بالد که یک ابزار ریگ “مبتنی بر شکل” است. در حالی که مطمئناً میتوانید به سرعت یک شخصیت را با استفاده از Joysticks ‘n Sliders در After Effects تغییر دهید، ما متوجه شدهایم که Joysticks n’ Sliders در موارد استفاده بدون کاراکتر نیز بسیار مفید است.
به عنوان مثال، میتوانید از این ابزار برای همه چیز از Rigging Graphs گرفته تا دموی UI/UX استفاده کنید. در اینجا یک نمای کلی از ابزار ارائه شده است.
انیمیت کاراکتر با PUPPETTOOLS 3.0 در افتر افکت
قیمت: 39 دلار
PuppetTools 3 یکی دیگر از ابزارهای ریگ کاراکتر است که در aescripts + aeplugins موجود است. برای شفافسازی کامل، ما هنوز از PuppetTools 3.0 استفاده نکردهایم، اما شامل ابزارهای مهم برای تنظیم کاراکترها مانند Inverse Kinematics و کنترلکنندهها میشود.
در اینجا یک نمای کلی از این ابزار در عمل آورده شده است.
ADOBE CHARACTER Animator
قیمت: همراه با اشتراک Creative Cloud
Adobe Character Animator اپلیکیشن جالبی است که به کاربران اجازه می دهد از ویدئو برای متحرک سازی خودکار حرکات و موقعیت های دهان استفاده کنند. موارد استفاده خاص برای Character Animator در حال حاضر بسیار خاص است، اما یک تیم کامل از افراد برای توسعه بیشتر Character Animator اختصاص داده شده است.
برای اکثر پروژههای ریگ مرتبط با MoGraph، Character Animator بهترین گزینه نخواهد بود، اما ما این یکی را زیر نظر خواهیم داشت، زیرا بهروزرسانیهای بیشتری در راه است.
امیدوارم این مقاله به روشن کردن ابزارهای مختلف ریگ موجود در After Effects کمک کرده باشد. ریگینگ نباید فرآیند خسته کننده ای باشد، و با ابزارهای مناسب، ریگ می تواند تقریباً به اندازه انیمیشن و طراحی لذت بخش باشد.
بهترین ابزار ریگ و انیمیت کاراکتر در افتر افکت چیست؟
با تمام این اطلاعات، زمان آن فرا رسیده است که پرچم انیمیشن کاراکتر خود را بالا ببریم. به نظر ما بهترین ابزار ریگ کاراکتر برای Duik ،After Effects است. مواد پشتیبانی، بهروزرسانیهای مداوم، قیمت، ویژگیها و مقیاسپذیری Duik آن را به بهترین ابزار انیمیشن کاراکتر برای افترافکت تبدیل کرده است.
با این حال، همه ابزارهای موجود در این لیست مزایا و معایب خاص خود را دارند. همانطور که مهارت های انیمیشن کاراکتر خود را رشد می دهید، احتمالاً ابزارهای خاصی را خواهید یافت که در سناریوهای مختلف گزینه بهتری هستند.
مهارت های انیمیشن کاراکتر خود را به سطح بعدی ببرید
اگر میخواهید به یادگیری فرآیند ریگ کاراکترها ادامه دهید، Rigging Academy را در اینجا در School of Motion ببینید. این دوره طراحی شده است تا به شما یاد دهد چگونه تقریباً هر چیزی را در After Effects ریگ کنید.
اگر به چالش حماسی انیمیشن کاراکترها علاقه دارید، Bootcamp انیمیشن شخصیتها را ببینید، که توسط مورگان ویلیامز آموزش داده شده است. در این دوره شما همه چیزهایی را که برای شروع فرآیند انیمیشن کاراکتر در افترافکت نیاز دارید، یاد خواهید گرفت. در پایان دوره، میتوانید یک شخصیت را در After Effects متحرک کنید و با هنرمندان انیمیشن کاراکتر در شبکه آنلاین ما که فقط برای فارغالتحصیلان است، ارتباط برقرار کنید.
منبع این مقاله سایت: motionmixture.com