جدیدترین نرم افزار ویرایش عکس برای کامپیوتر

نرم افزار ویرایش عکس

به دنبال نرم افزار مناسب و حرفه ای برای ویرایش تصاویر تان هستید؟ می خواهید عکس های تولد و بهترین روزهای ثبت شده زندگی تان را به بهترین شکل ویرایش کنید؟ می خواهید عکس های زیبایی را برای پروفایل تان تهیه کنید؟

طی سال های گذشته پیشرفت زیادی را در دنیای دیجیتال شاهد بودیم؛ دوربین های قدرتمندی برای تصویر برداری تهیه شده اند؛ اما گاهی با دوربین های ساده قدیمی یا دوربین تلفن همراه تان عکس هایی گرفته اید که نیاز به ویرایش دارند.

در این مقاله برای شما لیستی بلند از جدیدترین و بهترین نرم افزارهای ویرایش تصاویربرای کامپیوتر(pc) تهیه کرده ایم. اگر به دنبال نرم افزار جدید و تخصصی برای ویرایش تصاویرتان هستید با ما همراه باشید.

معرفی جدیدترین و بهترین نرم افزار ویرایش تصاویر

1- Adobe Lightroom

ادوبی لایت روم یکی از نرم افزارهای معتبر شرکت ادوبی است که به ویرایش تخصصی تصاویر می پردازد. به کمک این نرم افزار می توانید به صورت حرفه ای تصاویر خود را مدیریت کنید و ویرایش حرفه ای روی تصاویر خود پیاده کنید.

به کمک این نرم افزار خارق العاده دیگر نیازی به دوربین های گران و چندین میلیونی ندارید؛ فقط کافی است با دوربین گوشی همراهتان عکسی را ثبت کنید، آن را داخل نرم افزار باز کنید و با چند ویرایش ساده عکسی بی نظیر تحویل دهید.

لازم به ذکر است مدیریت فایل ها و دسترسی به عکس هایتان با این نرم افزار کار چند دقیقه ای شما ست و حتی می توانید در این نرم افزار عکس های اضافه خود را پاک کنید.

2- Adobe Photoshop

یکی از نرم افزارهای قدیمی و بی نظیر برای ویرایش تصاویر نرم افزار فتوشاپ است که تاکنون هیچ نرم افزار جایگزینی برای آن یافت نشده است. این نرم افزار قدیمی و معتبر برای ویرایش تصاویر و ساخت گیف مناسب است.

مقاله مرتبط: ترفندها و نکات اولیه که هر گرافیستی باید بداند؟

از ویژگی های بارز این نرم افزار می توان به وجود ابزارهای کامل تر برای ویرایش، توانایی طراحی سه بعدی و دو بعدی، توانایی بزرگ کردن تصاویر با کمترین افت کیفیت، تونایی کاهش تاری حاصل از لرزش دست به هنگام تصویر برداری و … می توان اشاره کرد.

3- Adobe Illustrator

نرم افزار ایلوستریتور یک نرم افزار دیگر از شرکت بی نظیر ادوبی است که به صورت برداری کار می کند. این نرم افزار به شما کمک می کند تا به صورت برداری روی تصاویر ویرایش انجام دهید.

در این نرم افزار شما می توانید از ابزارهای قدرتمند و زیادی استفاده کنید تا تصاویر برداری و پیکسلی زیبایی را بتوانید تهیه کنید. این نرم افزار حرف های زیادی برای گفتن دارد فقط لازم است یکبار با آن کار کنید تا قلق آن دست تان بیاید.

4- Corel PaintShop Pro

Corel PaintShop Pro

یکی از رقیب های سرسخت نرم افزار فتوشاپ نرم افزار Corel PaintShop است و به دلیل مدیریت کاملی که روی تصاویر دارد قابلیت تهیه تصاویر با فرمت های زیادی را دارد؛ ضمن اینکه ابزارهای ویرایشگر حرفه ای زیادی را در این نرم افزار گنجانده اند، تا مورد قبول شما مخاطبان و گرافیست های عزیز باشد.

به دلیل سهولت در استفاده از این برنامه خیلی از گرافیست ها یا افراد تازه وارد ترجیح داده اند از این نرم افزار استفاده کنند. اگر تازه کار هستید یا می خواهید فقط چند عکس را ویرایش کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از این نرم افزار است.

5- Luminar

لومینار نام یکی دیگر از برنامه های قدرتمند و عالی برای ویرایش تصاویر است. هر ابزاری شما برای ویرایش تصاویر نیاز دارید در این نرم افزار برای شما تهیه شده است تا به راحتی بتوانید به ویرایش تصاویر تان بپردازید.

این نرم افزار پر قدرت 300 ابزار دارد و امکان ویرایش را برای شما ساده تر می کند. از ویژگی های این برنامه می شود به دارا بودن براش های زیاد، امکان حذف و جابه جایی لایه ها، امکان اعمال فیلترهای زیبا با تنوع بسیار بالا،تغییر دادن پارامترهای مختلف و … اشاره کرد.

6- Capture One

Capture One این برنامه ویژه عکاسان است. آنها می توانند عکس های خام خود را به زیباترین عکس ها تبدیل کنند. این نرم افزار قابلیت خواندن عکس ها با هر فرمتی را دارد.

به طور کلی این نرم افزار می تواند عکس های خام را خروجی های مختلف بگیرد و همچنین تغییرات فوق العاده و بی نظیری را روی عکس های خود پیاده کنید.

این ویژگی های ذکر شده باعث شده تا بسیاری از عکاسان حرفه ای از این نرم افزار استقبال بی نظیری انجام دهند.

7- ACDSee

این نرم افزار به شما قابلیت مدیریت تصاویرتان را می دهد. حتی کاربران معمولی نیز به سادگی می توانند با این نرم افزار کار کنند. این برنامه مانند دیگر برنامه های نام برده به شما امکان ویرایش تصاویر را به شما می دهد.

8- GIMP

gimp

اگر از کارکردن با برنامه فتوشاپ خسته شده اید نرم افزارGIMP را به شما پیشنهاد می کنیم تا تنوعی برای شما باشد. این نرم افزار کارایی همانند فتوشاپ دارد اما به خوبی فتوشاپ نیست. پشتیبانی از فرمت های مختلف، روتوش عکس و … از دیگر ویژگی های بارز این برنامه است.

9- ON1 Photo RAW

 ON1 Photo RAW

یکی دیگر از برنامه های قدرتمند و خارق العاده در ویرایش و روتوش عکس برنامه ON1 Photo RAW است. این نرم افزار به شما قابلیت استفاده از عکس های خام را می دهد، ضمن اینکه می توانید خروجی های زیادی را با این برنامه بگیرید. اکثر عکاسان کارکشته از کار کردن با این برنامه لذت می برند.

10- Anthropics Portrait

 Anthropics Portrait

یکی از برنامه های تخصصی روتوش چهره Anthropics Portrait است. بدون شک این برنامه به دلیل استفاده از تکنیک ها و ترفند های ساده بهترین عکس را به شما خروجی می دهد.

از ویژگی ها و دلیل انتخاب این برنامه توسط بسیاری از عکاسان و افزادی که در آتلیه کار می کنند می توان به : رفع چین و چروک در هر قسمت از صورت، ابزار های رنگ آمیزی چشم و لب، بهبود و ویرایش نقص صورت، تغییر رنگ پوست و مو، ایجاد سایه و روشنایی، سفید کردن دندان و سرخی چشم ها و …. می شود اشاره کرد.

سخن آخر

در این لیست برای شما انواع نرم افزارهای ویرایش عکس را ذکر کرده ایم تا هر کدام را که می پسندید نصب کنید و از آن استفاده کنید. با توجه به کارتان و میزان روتوشی که می خواهید روی تصاویر انجام دهید برنامه را انتخاب کنید. لازم به ذکر است هر نرم افزاری مناسب برای یک کار است. با توجه به کارتان برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

مقالاتی که شاید برایتان جذاب باشد

فهرست